معاون پیشگیری ودرمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفت وگو با پانا:

مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان خراسان شمالی افتتاح می شود

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افتتاح مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا ١٨ سال خراسان شمالی در شهرستان بجنورد طی آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۴۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: طی آینده ای نزدیک نخستین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا ١٨ سال خراسان شمالی در شهرستان بجنورد به صورت پایلوت با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

وی افزود: برای احداث این مرکز ٢۴۵ میلیون تومان اعتبار از محل سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است.

پاکدین اظهار کرد: مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان استان حداکثر ۶۰ نفر ظرفیت دارد که در حال حاضر ٣۰ نفر پذیرش اعلام شده است.

وی گفت: اعتیاد مسیری اشتباه است که بر اثر نا آگاهی به مضرات مواد مخدر طی خواهد شد و از سویی نجات یک معتاد نجات جامعه است.

پاکدین اضافه کرد: در حال حاضر مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا ١٨ سال در استانهای البرز، تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی راه اندازی شده است.

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی استان در خصوص نحوه پذیرش این مرکز گفت: در مرحله اول فرد توسط خانواده معرفی می شود و در صورتی که نهاد و یا فرد دیگری نسبت به معرفی فرد معتاد به این مرکز اقدام کند باید از دادستانی حکم داشته باشد.

پاکدین افزود: افراد با ارجاع به مرکز توسط پزشک معاینه می شود و پس از طی مراحل سم زدایی، به مدت سه ماه در مرکز اقامتی میان مدت پذیرش می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار