کیفیت بخشی سیاست های آموزش وپرورش خراسان رضوی درجشنواره نوجوان خوارزمی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه رشد خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای نهفته را فراهم می کند

کد مطلب: ۶۴۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی علیرضا کاظمی در اختتامیه جشنواره خوارزمی استان در بخش پسران اظهار داشت: یکی از بهترین اقداماتی که آموزش وپرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین، بر اساس چهارچوب برنامه درس ملی انجام می دهد، برگزاری مسابقات و جشنواره هایی مانند جابربن حیان و خوارزمی است.
وی ادامه داد: جشنواره خوارزمی از کف مدرسه آغاز و تا سطح استانی و کشوری جاری و ساری است.
کاظمی با بیان این که یکی از تاثیرات جشنواره نوجوان خوارزمی فراهم شدن زمینه رشد خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای نهفته در دانش آموزان کشور است عنوان کرد: مهم ترین دستاورد جشنواره نوجوان خوارزمی تربیت دانش آموزان در راستای مفاهیم سند تحول است، تمام ساحت های سند تحول بنیادین ازجمله کار تیمی، علمی، پژوهشی، شجاعت و اعتماد به نفس کارگروهی در این جشنواره به دانش آموزان آموخته می شود و برای زندگی بهتر آماده می شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: استان خراسان رضوی نخستین استان برگزار کننده جشنواره نوجوان خوارزمی بود که به دلیل اهمیت بالای آن به جشنواره کشوری با محوریت استان تبدیل شد و به عنوان یک فرضت استثنایی برای آموزش وپرورش به شمار می آید.
کاظمی با اشاره به این که در راستای جشنواره نوجوان خوارزمی دو سیاست را در نظر گرفته ایم خاطر نشان ساخت: نخستین سیاست خراسان رضوی فراگیر کردن جشنواره به گونه ای است که تمام دانش آموزان در این رقابت مشارکت داشته باشند.
وی افزود: دومین سیاست کیفیت بخشی و تنوع بخشی به این رقابت ارزشمند علمی در حوزه های متعدد تجربی، انسانی، صنعت، کشاورزی و غیره است.
در این دوره از مسابقات بیش از 725 هزار نفر رشته دانش آموز از سراسر استان در شش رشته زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه ها، فعالیت های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و بازارچه کار و فناوری شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار