بخش خصوصی پیشتاز در پیوند صنعت و دانشگاه برای تولیدات صنعتی

در مراسمی که با حضور اساتید دانشگاه و مدیران یک واحد صنعتی برگزار شد از ایده ها و طرح های برتر نخبگان دانشگاهی در نفرات اول تا سوم تقدیر شد.

کد مطلب: ۶۴۳۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ در تفاهمی مشترک که میان بخش خصوصی و دانشگاه انجام شده طرح ها و ایده های نخبگان دانشگاهی توسط یک شرکت تولیدی خریداری و به تولید انبوه می رسد. این واحد تولیدی صنعتی از جمله پیشتازانی است که در تلاش است تا طرح ها و ایده های خلاق دانشجویان برتر دانشگاهی را به عرصه تولید وارد کند. این طرح با هدف خلق فرصتهای شغلی برای دانش آموختگان دانشگاهی طراحی شده و در تلاش است تا با پیوند صنعت و دانشگاه ایده ها و طرح ها را به مرحله عمل نزدیک کند.

بر اساس این گزارش در نخستین گام این تفاهم با برخی از دانشجویان برجسته دانشکده هنر دانشگاه تهران قراردادی منعقد شده است تا طرح ها و ایده ها در زمینه ابزار و یراق درب های ساختمانی و کابینت در یک رقابت تنگاتنگ انتخاب و به تولید انبوه برسد.

فرشاد طاهری مدیرعامل یک واحد تولیدی صنعتی در این مراسم گفت: 4 سال است که تمرکز این شرکت بر موضوع دیزاین و طراحی صورت گرفته و این سومین رقابتی است که با این هدف پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در شرکت باتیس تیمی از طراحان وجود دارند که به صورت تمام وقت بر موضوع دیزاین و طرح ها و ایده هایی که منحصر به فرد و مطابق با نیاز بازار ایران است متمرکز شده اند و در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل یک واحد تولیدی صنعتی خاطرنشان کرد: در فضای کسب و کار کشور مشکلات متعددی وجود دارد که بخشی از آن مالی ، اقتصادی و بازاریابی است و یکی از نکات مهمی که ما در این فضای کسب و کار برای تولید متفاوت در نظر گرفته ایم طراحی ها و ارائه محصولاتی متفاوت تر از چیزی است که تا کنون در بازار وجود داشته است.

طاهری تصریح کرد: دانشجویانی که در دوره های قبل در این رقابت طراحی شرکت کرده اند تاثیر دیزاین و طراحی های خود را در تولید دیده اند و هدف و وظیفه ما در شرکت باتیس این است که تفاوت های لازم را در طراحی صنعتی تولید یراق آلات درب ایجاد کنیم.

وی در ادامه این مراسم با بیان اینکه ما در ابتدای راه هستیم گفت: درصدد هستیم تا سال 1400 در صنعت ساختمان تحول بزرگی را ایجاد کنیم تا زندگی مردم متفاوت تر از شرایط کنونی باشد به گونه ای که محصولاتی کیفی با قیمتی 50 تا 60 درصد پایین تر از قیمتی که در حال حاضر در کالاهای مشابه وجود دارد به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار