مدیر عامل خبرگزاری پانا:

شعر و موسیقی به شعور و شکوفایی منجر می شود

مدیر عامل خبرگزاری پانا، در حاشیه بازدید از نحوۀ برگزاری ششمین جشنوارۀ کرال فرهنگیان سراسر کشور، از خبرنگاران فعال در این حوزه تقدیر کرد.

کد مطلب: ۶۴۱۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد کاظم دهقانی، مدیر عامل خبرگزاری پانا، صبح امروز در حاشیۀ نخستین روز از برگزاری ششمین جشنوارۀ کرال فرهنگیان سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار پانا در شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر از فعالیت خبرنگاران پانای شهرستان های استان تهران در پوشش خبری این آئین، گفت: انصافاً خبرنگاران پانا به خوبی توانسته اند با این گروه و حال و هوایی که در این دوره ازجشنواره وجود دارد، ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه با اشاره به این امر که خبرنگاران پانا در شهرستان های استان تهران به خوبی فضای موجود در برگزاری این جشنواره را درک کنند و به همین واسطه پوشش خبری مناسبی ارائه دهند، افزود: به چند علت مختلف می توانم با این دست از جشنواره ها هماهنگ باشم.

دهقانی، با اذعان به این امر که علاقۀ خاصی به سرود و شعر دارد و به همین واسطه ارتباط خوبی با این دوره از جشنواره برقرار کرده است، ادامه داد: دست دوری بر آتش شعر و موسیقی دارم چرا که شعر را دوست دارم و از کودکی پیوندی با شعر و ادبیات داشته و همچنان دارم.

مدیر عامل خبرگزاری پانا، ضمن اذعان به این امر که سرود و موسیقی را بسیار دوست دارد، اظهار داشت: به نظر من هر کسی که در این دو حوزه، یعنی شعر و موسیقی فعالیت می کند، من علاقۀ خاصی به او دارم و پیوند دیرینه ای و نزدیکی با هم داریم.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از حضور ارزشمند نمایندگان ده استان در این دوره از جشنواره، تصریح کرد: فرهنگیان عزیز و گرانقدر استان های مختلف کشور ارتباطی خوب و سازنده در روند برگزاری این دوره از مسابقات با یکدیگر برقرار کرده اند و آن چه که من در پلۀ نخست می بینم، این است که زمینۀ اجرای یک جشنوارۀ خوب فراهم آمده است.

دهقانی، این جشنواره را یکی از بهترین جشنواره های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برشمرده که به دست با کفایت فرهنگیان شریف ایران زمین رقم می خورد، تأکید کرد: سرود، موسیقی، شعر و همسرایی، یکی از مهم ترین زمینه های بسیار خوب ایجاد همکاری و هم فکری برای دانش آموزان است و قاعدتاً مربی که همکار فرهنگی ماست، زمانی که خود عملاً در این عرصه حضور پیدا کند و خود را طبع آزمایی کند، با ذات این قضیه نزدیک تر می شود و به همین سبب می تواند ارتباط بهتری با دانش آموزان خود برقرار کند.

مدیر عامل خبرگزاری پانا، با اشاره به این امر که مربیان عزیز و گرانقدر نه تنها دست دوری بر این آتش ندارند، بلکه خود بخشی از این آتش هستند، گفت: فرهنگیان عزیز پروانه هایی هستند که به آتش شوق و هیجان نزدیک شده اند و به همین جهت می تواند به اشتیاق دانش آموزان پاسخ دهد، ذوق آنان را شکوفا کند و به آن ها کمک کند تا استعداد خود را در زمینه ای خاص رشد دهند.

وی توجه به شعر و موسیقی را از مهم ترین عوامل پیش روی فرهنگیان برشمرده و ضمن اذعان به این امر که در خلال این توجه، می بایست به موضوعات اشعار و تطبیق مفاهیم آن با سن و سال دانش آموزان معطوف شود، افزود: اشعار موجود در سرودهای دانش آموزی می بایست از همه جهات با دریافت و فهم دانش آموزان تناسب داشته باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر این امر که یکی از مهم ترین اهداف سرود این است که بچه ها محتوای سازنده آن را به خوبی دریافت کنند و با آن همراه شوند، ادامه داد: بر همین اساس زمانی که این شعر به کمک موسیقی نافذ شد و تکامل یافت، به خوبی می تواند به دریافت های معنوی ما منجر شود و به مسیر شکوفایی منجر شود.

دهقانی، ضمن تقدیر از حضور خبرنگاران دانش اموز در این دوره از جشنواره، با تأکید بر این مفهوم که دانش آموزان در خبرگزاری پانا مشق زندگی می کنند، اظهار داشت: دانش آموزان با کمک خبرگزاری پانا، بسیاری از مسائلی را که فرازهای مهم زندگی محسوب می شود، یاد می گیرند و این جشنواره ها در واقع، فرازهای سال تحصیلی است که در تابستان به شکوفایی می رسد.

مدیر عامل خبرگزاری پانا، با تأکید بر این امر که برنامه های خاص اوقات فراغت در نهایت، به جایی منجر می شود که در تربیت خبرنگاری به دل حادثه می روند، تصریح کرد: در این گونه از جشنواره ها که به نوعی از اوج های سال تحصیلی و کار فرهنگی و تربیتی حضور پیدا می کنند و مشق تربیتی، زندگی و اجتماعی پیدا می کنند.

دهقانی در پایان گفت: خبرنگاران پانا سرآمد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند.

/تهیه و تنظیم گفتگو: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار