معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل:

سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری در اردبیل برگزارمی شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل گفت: سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی روزهای 16 تا 20 مرداد ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۴۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: این نمایشگاه در 2 سال اخیر در اردبیل برگزار شده که امسال نیز با حضور 30 استان کشور در محل نمایشگاه ‌های بین المللی اردبیل دایر خواهد شد .
وی با اشاره به استقبال خوب بازدید کنندگان از این نمایشگاه در 2 سال گذشته افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی استان اردبیل نیز در 40 غرفه آثار خود را در معرض بازدید قرار می دهند .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به وجود بخش سرمایه گذاری صنعت توریسم در این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌ های موجود و جلب توجه فعالان حوزه صنایع دستی به قابلیت های استان فراهم می‌کند .
دباغ عبداللهی با بیان اینکه برگزاری متمرکز این نمایشگاه به تعامل و هم افزایی بین صنایع دستی و گردشگری کمک می ‌کند، ادامه داد: صنعت گردشگری در دنیا به عنوان پردرآمدترین صنعت شناخته شده و سرعت گردش و جابجایی پول در حوزه گردشگری قابل توجه است .
وی با اشاره به اینکه حیات این صنعت به شدت وابسته به صنایع دستی است، یکی از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تاکید بر پیوند صنایع دستی و صنعت گردشگری دانست .
دباغ عبداللهی با بیان اینکه بودجه این نمایشگاه از محل ملی تامین می شود خواستار توجه فرمانداران شهرستان‌های استان به تخصیص اعتبار در این زمینه شد .
گفتنی است:اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند .
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند .
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار