وقف ابزاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است‎

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه، اظهار کرد: وقف نوعی ابزار تشویقی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

کد مطلب: ۶۴۰۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی عیسی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: وقف نوعی ابزار تشویقی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه افزود: آگاهی به عنوان يكي از سرمايه‌های اجتماعی و از جمله پيش‌شرط‌ های اساسی، اعتماد اجتماعی و نيز مشاركت در بحث توسعه از اهميّت ويژ‌ه‌ای برخوردار است .

وی افزایش آگاهی را مقدمه هدايت افكار انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پيش‌شرط و مقدمه‌ هدايت افكار و انديشه‌ انسان‌ها و جلب مشاركت آنان در هر زمينه‌ای نيازمند افزايش آگاهی آنهاست .

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده ادامه داد: باید برای گسترش امور قرآنی فرهنگ وقف را تبیین کنیم تا خیران در کنار توجه به ساختن مدرسه و مسجد، به ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش آن در جامعه نیز اهمیت دهند .

وی افزود: توسعه فرهنگ وقف از ضرورت‌های امروز جامعه است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ وقف یادآور شد: احیاء وقف موضوع بسیار مهمی است و یکی از مؤلفه‌های اصلی ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های گروهی است.

وی افزود: از آن جایی که انسان به طور فطری میل به جاودانه شدن دارد، وقف از جمله ابزارهایی است که می‌تواند پاسخگوی این نیاز فطری بشر باشد .

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده، از نقش تبلیغات در هدایت سرمایه‌های مردمی به این سمت تاکید کرد: با تبلیغات در این عرصه و معرفی دستاوردهای وقف قرآنی در جهان می‌توان بخشی از سرمایه‌های مردمی را به این سمت هدایت کرد، بنابراین ما بر اساس وظیفه تبلیغی و ترویجی خود به سمت تبیین اهمیت وقف قرآنی و راه‌های گسترش آن پیش خواهیم رفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار