رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

آمادگی کهگیلویه و بویراحمد برای صادرات توت فرنگی، گوجه و فلفل به قطر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی استان برای صادرات توت فرنگی، گوجه و فلفل به قطر خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه وبویراحمد، شامگاه چهارشنبه نشست ستاد توسعه صادرات غیر نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون اقتصادی استاندار در دو دستور کار برگزار شد.

در این نشست که هر یک از اعضا در خصوص نقاط ضعف و کمبودها و همچنین توانمندی‌های استان در حوزه صادرات اظهار نظرهایی داشتند جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در چند محور به بیان نظرات خود پرداخت.

این مسؤول با انتقاد از اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادر کننده‌ای در استان و در یکی از شهرک‌های صنعتی به نام شرکت گل زرشک مارگون امسال بیش از 60 تن محصلات خود را به عمان و عراق صادر کرده است.

گوهرگانی افزود: اما مشکل به کارت‌های بازرگانی یک ساله برمی‌گردد که اتاق بازرگانی برای آن‌ها صادر می‌کند و این برای صادر کننده مشکل ایجاد کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات دیگر این است که نشست‌های توسعه صادرات منظم و مرتب برگزار نمی‌شود و دیگر این که معلوم نیست امور مربوط به صادرات باید از کجا و چگونه پی‌گیری شود.

این مسوول افزود: مشکل ما این است که در استان تاجر نداریم و به همین خاطر محصولات ما را دیگران صادر می‌کنند و یکی از آن‌ها هندوانه باکیفیتی است که کیلویی 200 تومان از مزرعه خریداری می‌شود.

گوهرگانی با تأکید بر اینکه لازم است از استان‌های دیگر الگو بگیریم افزود: از هر مسؤولی که در استان سؤال می‌کنیم می‌گوید باید شرایط فراهم شود! و دیگری نیز همین حرف را می‌زند.

این مسؤول با بیان این که ما تنها تولید می‌کنیم تصریح کرد: اما کار صادرات را کجا باید یاد بگیریم؟ و به همین خاطر است که می‌گوییم تیم اقتصادی استان در زمینه صادرات تجربه‌ای ندارد.

گوهرگانی از آمادگی استان برای صادرات محصول به قطر خبر داد و گفت: اگر زیرساخت‌ها آماده باشد و صنایع بسته‌بندی داشته باشیم آمادگی صادرات گوجه و توت فرنگی و فلفل به کشور قطر را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار