آذرکیش در گفت و گو با پانا:

راه اندازی هنرستان های کارآفرین در دستورکار است

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کارآفرینی یکی از ویژگی های مدرسه درافق چشم انداز 1404 است ما نیز در این راستا فعالیت هایی را برای توسعه و تعمیق فرهنگ کار و کارآفرینی انجام می دهیم.

کد مطلب: ۶۲۹۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص توسعه کارآفرینی در مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور، اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی تفاهم نامه ای با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران منعقد شد که معاونت آموزش متوسطه مسئول پیگیری این موضوع شد.

وی ادامه داد: به استناد این تفاهم نامه تاکنون فعالیت ها و همکاری هایی انجام شده است. حوزه توسعه کار و کارآفرینی که در تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز دیده می شود، برای تمام دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش مطرح است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: بخشی از فعالیت های شورای سیاست گذاری کارآفرینی وزارت آموزش و پرورش با دستگاه های اجرایی از جمله دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام می شود.

آذرکیش اشاره کرد: در کنار این موضوع و به استناد تفاهم نامه طرح کاشف انجام شد و بحث های دوره های آموزشی نیز در شورای سیاستگذاری با تبادل تجارب در حوزه تحقیق و پژوهش صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه شورای سیاستگذاری برنامه های مختلفی دارد همچنین مرکز رشد کارآفرینی در استان خراسان رضوی در هنرستان شهید یوسفی راه اندازی شده است.

تاکید بر درس کارآفرینی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درس کارآفرینی نیز برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان در زمینه کارآفرینی استعدادهای خود را شکوفا کنند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش اولین دستگاه اجرایی است که کارآفرینی را به عنوان یک درس در شاخه کاردانش به مجموعه دروس اضافه کرده است.

آذرکیش بیان کرد: کارآفرینی از شاخه کاردانش به نظری شاخه فنی و حرفه ای تسری پیدا کرده لذا توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در تمام دوره های تحصیلی در دستور کار است.

کارآفرینی؛ یکی از ویژگی های مدرسه درافق چشم انداز

وی اظهار کرد: در هنرستان های کشور پژوهشسراها نیز با رویکرد کارآفرینی فعالیت می کنند کارآفرینی یکی از ویژگی های مدرسه درافق چشم انداز 1404 است وقتی در سند تحول بنیادین گفته می شود مدرسه جلوه ای از تحقق مراتبی از حیات طیبه است، کارآفرینی یکی از ویژگی های این مدرسه خواهد شد.

وی افزود: آنچه اکنون در قالب فعالیت های شورای سیاست گذاری کارآفرینی در حال پیگیری هستیم عمدتا به تعمیق فرهنگ کارآفرینی در تمام دوره های تحصیلی اشاره می کند.

آموزش کارآفرینانه برای دانش آموزان

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: راه اندازی هنرستان های کارآفرین هم یکی از برنامه های مهم در حال پیگیری است. آموزش کارآفرینانه برای دانش آموزان باید توسط افرادی که دانش، نگرش و مهارت لازم را دارند صورت پذیرد.

راه اندازی 68 اتاق کارآفرینی

آذرکیش عنوان کرد: یکی از کارهای دیگر در حوزه کارآفرینی راه اندازی 68 اتاق کارآفرینی در 2 استان مازندران و هرمزگان است. نگاه به این موضوع، توعه و تعمیق آن با توجه به اینکه کارآفرینی یکی از ویژگی های مدرسه در افق چشم انداز 1404 است، یکی از برنامه های اولویت دار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار