مدیر آموزش و پرورش دلیجان به پانا خبر داد:

اجرای مرحله اول تست سنجش نوآموزان در آموزشگاه باغچه بان دلیجان

مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: مرحله اول تست سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در دلیجان از 20 خرداد ماه در آموزشگاه باغچه بان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۲۸۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت اله فدایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، افزود: ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول در مدارس ابتدایی آغاز شده و اولیای نوآموزان با مراجعه به مدارس ابتدایی می توانند از زمان تست سنجش فرزندان خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان با هدف ارزیابی سنجش هوش و شناسایی مشکلات آنها انجام می‌شود اظهار داشت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان برای غربالگری جسمی و ذهنی نوآموزان آماده ورود به دبستان اجرا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.

فدایی اضافه کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

وی ابراز داشت: پایگاه تست امسال نیز همانند سال گذشته در آموزشگاه باغچه بان با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان دلیجان نوآموزان را مورد تست قرار خواهند داد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان با اشاره به آمار سال گذشته نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: سال گذشته 890 نفر مورد تست سنجش قرار گرفتند و امسال پیش بینی می شود این رقم به 950 تا 980 نوآموز افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار