معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

توسعه گردشگری روستایی برای تبریز2018/روستا محور اصلی تولید واشتغال است

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از محورهای توسعه گردشگری برای تبریز2018 توجه به روستاها است. کسانی به عنوان گردشگر به استان سفر خواهند کرد بیشتر تمایل دارند تا با آداب و رسوم، تاریخ و صنایع دستی استان آشنا شوند و این در صورت توجه به توسعه روستایی در بخش گردشگری ممکن خواهد شد.

کد مطلب: ۶۲۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایر استان اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیا ست های دولت تدبیر و امید دو موضوع تولید و اشتغال دو محور اساسی فعالیت ها و سیاست در حال حاضر کشور است و باید همه برنامه ریزی ها برای تولید و اشتغال در شهر و روستا باشد.

وی افزود: همه فعالیت ها و کارهای روستاییان از صبح تا شب منجر به تولید می شود لذا روستاها بهترین مولد در کشور هستند و لازم است ظرفیت ها و پتانسیل های روستاها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، صنایع دستی و... شناسایی شود و برای ارتقاء این پتانسیل ها تلاش و برنامه ریزی شود.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هرچه قدر برای توانمند سازی روستاییان تلاش کنیم به همان میزان تولید و اشتغال بالا رفته و حداقل فایده این این امر کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهاست.

پورمهدی تشکیل جلسه توسعه روستایی در شهرستان ها را خواستار شد و اضافه کرد: در روستاها در کنار سایر برنامه ها باید به اقدامات فرهنگی نیز توجه اساسی شود و لذا باید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در این زمینه برنامه ارایه کند تا توسعه همه جانبه در روستاها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد 45 هزار شغل در استان که استاندار محترم تاکید کرده اند باید تبیین کنیم چه میزان به روستا ها تعلق می گیرد و هر ماه کنترل کنیم چه میزان تحقق یافته است و مبنای قضاوت ما در این امر افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بیان داشت: در برخی روستاها برای اجاره بهره برداری از آب های معدنی بین سازمان های آب منطقه ای، منابع طبیعی و محیط زیست اختلاف هست که در جلسه بعدی کارگروه باید تدابیری برای مرتفع کردن این مشکل اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشارکت خود روستاییان در برنامه ها و فعالیت ها، هرقدمی که در روستا برداریم صد قدم در مسیر توسعه پیش می رویم به طوری که در 60 درصد اقداماتی که در روستاها انجام داده ایم اهالی روستا شرکت کرده اند و فقط کافی است که راه را به آن ها نشان دهیم بقیه مسیر را خود طی می کنند.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تبریز 2018 تاکید کرد: یکی از محورهای توسعه گردشگری برای تبریز2018 توجه به روستاها است. کسانی به عنوان گردشگر به استان سفر خواهند کرد بیشتر تمایل دارند تا با آداب و رسوم، تاریخ و صنایع دستی استان آشنا شوند و این در صورت توجه به توسعه روستایی در بخش گردشگری ممکن خواهد شد.

پورمهدی گفت: باید این امکان فراهم شود که روستاییان محصولات و صنایع دستی بومی خود را به دنیا معرفی کنند که یکی از این امکانات داشتن اینترنت پرسرعت است و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای باید دوره های آموزشی نحوه برخورد با میهمانان را برای روستاییان برگزار کند.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ها ابراز داشت: شهرستان هشترود، مغان دوم ماست و مناطق جلفا، خداآفرین و کلیبر با داشتن منابط طبیعی، جنگل ها، بناهای تاریخی و محصولات کشاورزی نقش مهمی در توسعه گردشگری استان می تواند داشته باشد. چرا نمی توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم؟ حتی تورهای داخل استان نیز در این بخش نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار