استاندار اردبیل :

هدایت تحصیلی دانش آموزان متناسب با بازار کار انجام گیرد

استاندار اردبیل گفت: یکی از چالش های پیش رو نبود بازار کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است و براین اساس باید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت کارآفرینی و بازار کار حرکت کند.

کد مطلب: ۶۲۷۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پروش استان افزود: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان لازم است مشاوران خوبی استفاده شود تا دانش آموزان با علاقه و رغبت خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و ضروری است دانش آموزان رشته هایی را انتخاب کنند که بازار کار داشته باشد .
وی اضافه کرد: نظام آموزشی موجود باید بازنگری و آسیب شناسی شود تا در صورت مشاهده اشکالات نسبت به رفع آن اقدام گردد .
استاندار اردبیل بیان کرد: نانو بیوتکنولوژی و هوافضا از جمله رشته های پردرآمدی هستند که باید دانش آموزان متناسب با علاقه خود به تحصیل در اینگونه رشته ها هدایت شوند .
خدابخش بر تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به امکانات و تجهیزات لازم تاکید کرد و افزود: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با امکانات و تجهیزات مدرن مرتبط با رشته های تحصیلی لازم است هنرستان ها مجهز به امکانات مورد نیاز شوند .
احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به استعداد های دانش آموزان این استان در زمینه های مختلف گفت: این استان جزو استان های پیشرو در تست استعداد و تست رغبت سنج در کشور شناسایی شده است .
وی افزود: در حال حاضر 51 درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته تجربی مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته گرایش به رشته تجربی کمتر شده است .
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل بیان کرد: دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر رغبت بیشتری به تحصیل در رشته تجربی دارند .
وی افزود: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان برنامه موثری در دست اقدام داریم که براساس آن با مشاوره معلمان متخصص و والدین هریک از دانش آموزان با احتساب معدل رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کنند .
در استان اردبیل 3 هزار و 698 مدرسه با 13 هزار و 499 کلاس درس وجود دارد و مجموع کل دانش اموزان استان 285هزار و 546 نفر می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار