رسول کربکندی در گفت و گو با پانا:

فقط حضور در جام جهانی مهم شده/در رده پایه هزینه نکردیم که توقع داریم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در رده های پایه و جوانان ما سرمایه گذاری انجام نداده ایم که حالا توقع نتیجه قالب قبول داریم در این شرایط هم نباید به مربی خرده بگیریم و آنها را مقصر این ناکامی بدانیم مگر مربی باید برای تیم هزینه کند

کد مطلب: ۶۲۷۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت و گو با پانا درباره حذف تیم ملی فوتبال جوانان ایران از جام جهانی گفت: تیم ملی جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کرده بود که البته با دو شکست از این رقابت ها حذف شد تا زمانی که هدف تنها صعود باشد و به بعد از صعود فکر نمی کنیم این اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما صرفا حضور در جام جهانی برایمان مهم شده است در صورتی که باید برای کسب موفقیت در جام جهانی برنامه ریزی داشته باشیم و صعود به این رقابت‌ها ملاکی برای موفقیت فوتبال ایران نباشد.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در رده های پایه و جوانان ما سرمایه گذاری انجام نداده ایم که حالا توقع نتیجه قالب قبول داریم در این شرایط هم نباید به مربی خرده بگیریم و آنها را مقصر این ناکامی بدانیم مگر مربی باید برای تیم هزینه کند. هر تیمی که در این شرایط قرار می گیرد از قبل بازی های تدارکاتی دارد اردوهای برون مرزی برای آنها تدارک می بینند نه اینکه با حداقل ها به جام جهانی برود.

کربکندی در پاسخ به اینکه کمبود بازی های تدارکاتی در بازی با پرتغال و زامبیا عامل شکست ملی پوشان بود، اظهارد کرد: ملی پوشان مقابل پرتغال به کم تجربگی خود باختند. ما در رده پایه همیشه با کمبود بازی تدارکاتی روبرو هستیم و این مسئله به تیم ما لطمه می‌زند. اگر بازیکنان ما تجربه بیشتری داشتند مقابل پرتغال اسیر اشتباهات فردی نمی شدند. ما در این بازی به تساوی نیاز داشتیم و پرتغالی ها به پیروزی بنابراین همه تلاششان را کردند تا مقابل ایران به برتری برسند و با توجه به اینکه تجربه بالایی هم داشتند پیش بینی برد آنها را داشتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: ما باید برای رسیدن به موفقیت به برنامه ریزی و سرمایه نیاز داریم. با یک برنامه‌ریزی نه چندان خوب و هزینه‌های اندک نمی‌توان به موفقیت رسید در مورد تیم های پایه و جوانان هم وضع به همین صورت است. ضمن اینکه تیم بزرگسالان ما هم مشکلات را دارند. نبود امکانات، چمن مناسب و نداشتن اردوی تدارکاتی خوب همه و همه باعث شده در تیم ملی بزرگسالان هم همیشه مشکلات و ناراحتی ها وجود داشته باشد و این موضوع کاملا عادی است اگر تیم های پایه و جوانان ما هم از این موضوع ناراضی باشند متاسفانه ما در فوتبال تنها به حداقل ها بسنده می کنیم این که تیم ملی جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کرد موفقیت نیست بلکه باید بعد از صعود کارنامه قابل قبولی داشته باشیم بهتر است فدراسیون به تیم های پایه و همچنین جوانان بیشتر تمرکز کند و مسئولیت این شکست هم برعهده بگیرد و برای آینده حداقل برنامه ریزی کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار