در گفت و گو با پانا

رسول کربکندی: برای لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌ها نباید منتظر سورپرایز باشیم

بعضی نفرات تحت هر شرایطی به تیم ملی دعوت می‌شوند

تهران (پانا) - فرهاد فخرآبادی/ ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است لیست تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها با حضور ثابت برخی بازیکن‌ها مشخص است و نباید انتظار سوپرایز از کی‌روش را داشت.

کد مطلب: ۸۷۸۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: برای لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌ها نباید منتظر سورپرایز باشیم

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره لیست اولیه کارلوس کی‌روش برای حضور در اردوی قطر گفت: کی‌روش تفکرات خاص خودش را دارد و معمولا وقتی لیست تیم ملی اعلام می شود حرف و حدیث زیادی هم مطرح می شود. با توجه به اینکه کی‌روش عنوان کرده که این لیست برای مرحله اول اردوی قطر است بنابراین طبیعی است که در آینده تغییراتی در لیست اصلی را شاهد باشیم اما در مجموع تیم کی‌روش مشخص است و او نفراتی را در ذهن خودش دارد که تحت هر شرایطی آنها را به اردوی تیم ملی دعوت می کند.

وی افزود: به نظرم لیست مانند جام جهانی خواهد بود البته کی‌روش معمولا ارنج تیم را به خاطر سردرگم شدن تیم‌ها و لو نرفتن سیستم تیمی‌اش همیشه تغییرات کمی خواهد داد اما در مجموع در بازی‌های سخت لیست کی‌روش مشخص است.

ملی پوش دهه 1970 تیم ملی ایران ادامه داد: به نظرم در شرایط فعلی باید این اختیار را به کی‌روش بدهیم تا خودش برای تیمش تصمیم بگیرد، او به بازیکنی مانند اشکان دژاگه کاملا اعتقاد دارد و تحت هر شرایطی او را به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد. ضمن اینکه به نظرم انتخاب از بین تمامی این بازیکنان کار سختی است ولی در نهایت کی‌روش بازیکنانی که مورد تاییدش است را در لیست نهایی قرار می دهد.

کربکندی در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی در جام ملت ها را دارد، عنوان کرد: به هر حال سطح رقابت‌ها بالاست و همه تیم ها تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. این رقابت‌ها بعد از جام جهانی دارای بیشترین اهمیت است و مردم ما هم از مربی که هشت سال در ایران است انتظار دارند تا در این رقابت‌ها قهرمان شوند.

وی به عملکرد کی روش و اعلام نکردن لیست نهایی تا روزهای آخر اشاره کرد و گفت: به نظرم این یک حُسن خوبی است که کی‌روش دارد، چرا که باعث می شود بازیکنان تا لحظه آخر با انگیزه و پرتلاش کار کنند و این خودش نشان دهنده تفکر حرفه ای اوست، ضمن اینکه بازیکنان هم سرخورده نمی‎شوند و می‌توانند تا لحظه آخر برای حضور در تیم تلاش کنند و از انتقادهای زیاد هم جلوگیری می‌کند اما همانطور که گفتم او قطعا در تفکرات حرفه‌ایش بازیکنان مورد نظر خودش را انتخاب کرده است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره معیار کی روش برای انتخاب برخی بازیکنان اظهار کرد: جامعه ما همه فوتبال‌شناس هستند و انتظار دارند کسی که به تیم ملی دعوت می شود از سایر بازیکنان دیگر سرآمد باشد بنابراین بازیکنی که شرایط ایده ال ندارد دعوت کردن این بازیکن باعث می شود که تفکرات مردم دچار سردرگمی شود.

وی در پایان گفت: به نظرم ما نباید منتظر لیست سورپرایز کننده کی‌روش باشیم چرا که او کار خودش را می کند و شاید تنها شاهد تغییرات کوچکی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار