مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نظارت بر کیفیت آموزشی مورد توجه قرارمی گیرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل: توجه ویژه به آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان از اهداف اصلی وزارت متبوع بوده و بایستی در این بخش اقدامات مؤثری انجام شود.

کد مطلب: ۶۲۷۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، احمد ناصری درهمایش کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی استان اردبیل اظهارداشت: عملکرد مثبت نهضت سوادآموزی استان در دو سال گذشته وکسب رتبه عالی از سوی سازمان نهضت سواد آموزی کشوربرایمان بسیار ارزشمنداست.

وی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه تصریح کرد: حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در این انتخابات نشان از سطح بالای سواد در سطح جامعه بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سواد را یکی از شاخص های اصلی توسعه بر شمرد و افزود: آثار سواد را می توان در سازگاری اجتماعی، جامعه پذیری، آشنایی با حقوق شهروندی، آسیب های اجتماعی، بیمه همگانی و بهداشت عمومی مشاهده کرد.

ناصری تصریح کرد: مسؤولین بایستی در دو شاخص رفاه اجتماعی و سواد محتوایی تحلیل داشته و در جهت بالا بردن این شاخص ها برنامه ریزی های عملیاتی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس شاخص های یونسکو سطح رفاه کشورها بر اساس آموزش و بهداشت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تلاش در جهت رفع بیسوادی در سطح جامعه، با سرنوشت ملت ها در ارتباط مستقیم قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن پراهمیت دانستن نقش مسؤولین سوادآموزی و رسالت بزرگ آنها، افزود: جدی بودن در راستای اهداف تعیین شده و هماهنگی با معاونین آموزش ابتدایی در سطح نواحی و مناطق به منظور شناسایی بازماندگان از تحصیل و مسدود نمودن مبادی ورودی بی سوادی مورد انتظار است.

ناصری با اشاره به نظارت بر کیفیت آموزشی بطوری که این آموزش اثر بخش باشد ، افزود: توجه ویژه به آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان از اهداف اصلی وزارت متبوع بوده و بایستی در این بخش اقدامات مؤثری انجام شود.

در ادامه معاون سواد آموزی اداره کل نیز با بیان سیاست های سازمان در سال 96 که مبنای برنامه های سوادآموزی استان خواهد بود، از ایجاد 5 مرکز یادگیری محلی خبر داد و گفت: اجرای طرح آموزش مقدماتی رایانه ( ICDL )، طرح حلقه های کتابخوانی و خواندن با خانواده، طرح آموزش زنان و دختران عشایری، طرح آموزش نماز، استمرار طرح اولیای بیسواد دانش آموزان و ... از دیگر برنامه های مهم و قابل پیگیری استان است.

یوسف احمدی همچنین از همکاران خواست برای عملیاتی نمودن این برنامه ها با بر قراری ارتباط منطقی با سایر معاونت ها و دستگاههای اجرایی شهرستان، ائمه جمعه و جماعات و بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی تلاش نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار