فعالین سلامت و بهداشت در رودان تجلیل شدند

طی مراسمی از 120 نفر از سفیران سلامت، شرکت کنندگان جشنواره نوجوان سالم، مدیران و مربیان بهداشت مدارس رودان تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۲۶۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هرمزگان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش رودان، نادر صفایی دهبارز سرپرست مدیریت آموزش و پرورش رودان در مراسم تجلیل از فعالین سلامت و بهداشت و درمان که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: بخش عمده‌ای از رسالت آموزش و پرورش مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان نظام بوده که باید در این مسیر تمام توان برای تربیت نسل سالم گام برداشت.

وی تربیت نسلی سالم و شایسته را سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف تربیتی در آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی در سند تحول بنیادین گنجانده شده تا امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان با موفقیت کامل همراه باشد.

صفایی رسالت آموزش و پرورش را در کنار آموزش و تعلیم دانش‌آموزان، تغییر رفتار مناسب و شایسته دانش‌آموز و ترویج و توسعه اخلاق نیکو در بین آنها دانست و افزود: ترویج اخلاق حسنه در بین دانش‌آموزان موجبات ترویج رفتار نیکو در سطح جامعه شده و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش رودان از دوره نوجوانی به عنوان مرحله شکل گیری شخصیت انسان یاد کرد و گفت: در مرحله ای که دانش آموز در اختیار مدرسه است باید با شکل دادن به شخصیت وی، بتوانیم فرد را در مسیر صحیح هدایت کنیم و اگر در این امر کوتاهی شود صدمات جبران ناپذیری در آینده بر جامعه وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر دقت و حساسیت بیشتر نسبت به برنامه های پرورشی نوجوانان در مدارس اظهار داشت: مدیران، معاونین و دبیران می بایست با دقت نظر بیشتری فعالیت های دانش آموزان در دوره نوجوانی را پیگیری کنند.

عبدالله عبدی بحرینی معاون پرورشی و تربیت بدنی رودان نیز نوجوان سالم را فرد دین دار، اخلاق مدار، و آشنا با آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: اگر پرورش دانش آموزان در دوره نوجوانی به خوبی صورت گیرد می تواند به تنهایی در برابر آسیبهای اجتماعی مقابله کند.

عبدی بحرینی جشنواره نوجوان سالم را تلنگری برای شناخت و درک واقعیت‌های اجتماعی عنوان و اظهار داشت: جشنواره نوجوان سالم زمینه‌ شناخت هرچه بهتر نیازهای واقعی جوانان و نوجوانان را فراهم می‌کند.

وی مدارس را پایگاه انسان سازی در برابر آسیب های اجتماعی معرفی کرد و اظهار داشت: اگر ما بعنوان مدیر و مربی پرورشی نتوانیم در محیط مدرسه و کلاس درس نسبت به کاستن آسیب های اجتماعی اقدام کنیم، قطعا تبعات جبران ناپذیر آن در زندگی شخصی خودمان نیز اتفاق خواهد افتاد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی رودان سفیران سلامت را حلقه نجات جامعه از برخی آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مربیان بهداشت در مدارس می توانند با همکاری معاونین پرورشی نسبت به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های تربیتی بویژه در اوقات فراغت دانش آموزان در محیط مدارس اقدام و در این راه از افراد متخصص در اداره امور بهره گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار