مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: باید سواد بهداشتی را از مدرسه شروع و در جامعه توسعه دهیم

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: موضوع سلامت، پیشگیری و بهداشت از پر اهمیت ترین دغدغه ی همکاران بهداشت ما در مدارس استان است.

کد مطلب: ۸۱۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: باید سواد بهداشتی را از مدرسه شروع و در جامعه توسعه دهیم

علیرضا نخعی در مراسم محوری هفته سلامت که صبح امروز در مجتمع حیات طیبه ناحیه 1 زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ۳۹۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی تا دبستان از خدمات فراگیر اداره بهداشت دهان و دندان استفاده کرده اند.

نخعی ادامه داد: زاهدان نخستین رتبه کشور در زمینه رسیدگی به امور بهداشت دهان و دندان در بین بچه ها را دارد.

وی افزود: بسیاری از توفیقاتی که اکنون در حوزه بهداشت دهان و دندان به دست آمده محصول آموزش های موثر دوران کودکی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان شادی را یکی از جلوه های سلامت بچه‌ها دانست و بهداشت روان را در مدارس مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: در هفته سلامت همکاری‌های گسترده‌ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در سطح کل استان به صورت نمادین نشان داده می شود و این همکاری ها در طول سال انجام می گیرد.

وی مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی استان و حضور دکتر هاشمی را مثبت تلقی نمود و اظهار امیدواری کرد، همکاری آموزش و پرورش و اداره علوم پزشکی بیش از پیش گسترش یابد.

نخعی تصریح کرد: ما ۱۳ برنامه مشترک در این حوزه داریم؛ که از با اهمیت ترین آن ها می توان به بهداشت دهان و دندان دانش آموزان، آموزش و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر، طرح آهن یاری و ویتامین D که برای رشد بهتر بچه ها مفید است اشاره نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بهداشت و اثرگذاری آن در آموزش و پرورش و همچنین شخصیت دهی به رفتار بچه ها را پر اهمیت دانست و افزود: به جهت اهمیت بالای موضوع، همکاری های بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی سراسر استان بوجود آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار