گرامیداشت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر

سازمان دانش آموزی خوزستان در مسجد جامع خرمشهر

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، مراسمی معنوی با حضور مسئولین سازمان دانش آموزی کشور و آموزش و پرورش استان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان،در سالروز آزادسازی خرمشهر سازمان دانش آموزی استان، مراسم گرامی داشتی در مسجد جامع این شهر برگزار نمود.

در این مراسم معنوی، رفیعی معاون پرورشی ادارکل آموزش و پرورش، صدیق زاده مدیر فرهنگی و هنری سازمان دانش آموزی کشور، علیرضامسرور رئیس سازمان دانش آموزی استان و عنبری مدیریت اموزش و ورورش خرمشهر روسای برخی از سازمان های دانش آموزی مناطق و نواحی خوزستان شرکت داشتند.
عنبری ضمن گرامی داشت سالروز آزادی خرمشهر بر ضرورت رفع محرومیت از این شهر به یادماندنی در تاریخ معاصر اشاره و از حضور مربیان و دانش آموزان تقدیر نمود.


معاون پرورشی استان نیز ضمن اشاره به حماسه جاوید فتح خرمشهر بر تلاش در راستای تحقق آرمان های شهدای عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت؛ دشمنان انقلاب اسلامی پس از استفاده از همه امکانات و اقدامات برای شکست انقلاب، به جنگ رو آوردند و دیوانه ایی چون صدام را مامور نابودی انقلاب کردند ولی، زرمندگان اسلام با فتح خرمشهر، همه رویاهای دشمن را تقش بر آب کردند و خرمشهر را به آغوش وطن بازگرداندند.
صدیق زاده در ادامه برنامه به ایراد سخن پرداخت و گفت؛ ما مدیون شهدا هستیم، مدیون جهان آراء و دوستانش که در غربت تمام مردانه از خرمشهر دفاع کردند، هستیم. رزمندگان ما هم با دشمن بعثی می جنگیدند و هم با خیانت های بنی صدر که مانع از رسیدن امکانت به خرمشهر می شد.
صدیق زاده ضمن تشکر از سازمان دانش آموزی خوزستان به خاطر برگزاری این مراسم در مسجد جامع خرمشهر، اظهار امیدواری نمود تا این مراسم در سالهای آینده تبدیل به همایشی از همه نیروهای سازمان دانش آموزی سراسر کشور گردد.
وی حماسه فتح خرمشهر را مکتب تربیتی مناسبی برای دانش آموزان و نسل آینده دانست و بر حضور گسترده دانش آموزان پیشتاز و فرزانه در این نوع همایش ها تاکید کرد.
صدیق زاده افزود: سازمان دانش آموزی کشور در راستای تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان حفظ، ترجمه و تفسیر سوره حجرات را در راس برنامه های خود قرار داده و با گسترش مراسم جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان،گامی نو و مهم در آشنایی دانش آموزان با متون قرآنی بر می دارد.


گفتنی است: در این مراسم یکی از راویان و مدافعان خرمشهر به تشریح حماسه خونین شهر و تبدیل آن به خرمشهر پرداخت و با تشریح حماسی عملیات الی بیت المقدس تا پیروزی و فتح خرمشهر دانش آموزان و مربیان را با خود در حال و هوای آن دوران حماسی عرق نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار