معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

همایش تجلیل از منتخبین طرح شاهنامه خوانی در ناحیه یک ری برگزار شد

با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، رئیس دوره اول آموزش ابتدایی، مدیر و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک ری از منتخبین طرح شاهنامه خوانی تقدیر بعمل آمد.

کد مطلب: ۶۲۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این همایش که با حضور احسانی معاون آموزش ابتدایی و محمدبیگی رئیس دوره اول آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، نصیری مدیر و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد از منتخبین طرح شاهنامه خوانی و طرح های صورت گرفته در آموزش ابتدایی تقدیر به عمل آمد.

احسانی در حاشیه این مراسم گفت: ارزش، مقام و منزلت آثار ادبی کهن فارسی همواره در طول تاریخ رو به افزایش بوده است و شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی یک نمونه از آن آثار می باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ملت ایران، ملتی بزرگ و در طی تاریخ جزء سرآمدان است اظهار کرد: درون شاهنامه دارای کلید واژه های بسیاری است که می توان از درون آن نکات و مطالب گوناگون و مختلفی را استخراج کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: بسیاری از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی دارای معنا و مفهوم رمز گونه ای می باشند و دارای لایه های مختلف از نظر درک و مفهوم هستند و بسیاری از این آثار را می توان در حوزه های متفاوت دید.

شایان ذکر است در این مراسم اجرای نمایش شاهنامه خوانی، سرود همگانی از برنامه های اجرا شده بود و همچنین از برگزیدگان با اهداء لوح، تقدیر بعمل آمد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار