جشن شکر گزاری درگیلان برگزار می گردد

جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن با حضور جمعی از دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی در سالن شهید محنی ناحیه یک رشت ، برگزار شد

کد مطلب: ۶۲۴۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

مهدی حاجتی در گفتگو با خبرنگار پانا از گیلان گفت: تعلیم آموزه های قرآنی اساس فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش است افزایش فعالیت ها و برنامه های قرآنی در دولت یازدهم نسبت به دوره های گذشته، نشان دهنده راهبرد قرآنی و دینی آموزش و پرورش است.

مهدی حاجتی در جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن در پایه سوم ابتدایی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در سنین کودکی، خاطرنشان کرد: یادگیری، تدبّر و عمل به قرآن از مراحلی است که برای گسترش آموزه های دینی در دوران مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و تنوع اجرای برنامه های قرآنی در مدارس کشور یادآور شد: اجرای برنامه جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن برای چهارمین سال پیاپی در پایه سوم ابتدایی فقط یکی از این برنامه های آموزش و پرورش است.

با توجه به کسب مهارت خواندن قرآن توسط دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و به منظور شکرگزاری از برخورداری این موهبت الهی ، آموزش و پرورش نسبت به برگزاری این آیین در کلیه مدارس ابتدایی سراسر کشور از جمله استان گیلان اهتمام می ورزد .

حاجتی افزود:ایجاد خاطره ای شیرین و دلپذیر و انس با قرآن از جمله دست آورد های این جشن به شمار می آید .

این جشن که شامل برنامه های متنوعی از جمله اجرای حاملان قرآن ،سرود ، تواشیح ، دکلمه و جنگ شادی که متناسب با آموزه های دینی و قرآنی و وصایای ائمه اطهار (ع) بود تا پیش از اذان ظهر به پایان رسید .

شایان ذکر است چهارمین دوره جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن ویژه پایه سوم ابتدایی در 2075 مدرسه ابتدایی و با شرکت 31068 دانش آموز گیلانی از 16 تا 31 اردیبهشت در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار