مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

فصل الخطاب آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، بیانات رهبر انقلاب است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در خصوص سند 2030،منویات و بیانات مقام معظم رهبری ، فصل الخطاب می باشد.

کد مطلب: ۶۲۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ، جعفر پاشایی اظهار کرد: دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص چارچوب سند اقدام آموزش 2030 از تاریخ 17 اردیبهشت امسال مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه که در تصویب چارچوب اقدام آموزش 2030 یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است، افزود: اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود و این سند نیز جنبه الزام آور برای اجرا ندارد.
پاشایی خاطر نشان کرد: چارچوب اقدام آموزش 2030 در امتداد برنامه 'آموزش برای همه' قرار دارد که سابقه آن به سال 1990 باز می گردد و برنامه 'آموزش برای همه' طی سال های 2000 تا 2015 در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آثار اجرای برنامه آموزش برای همه گفت: بر اساس آمار سرشماری سال 1385 تا 1390 به میزان باسوادان استان نیم درصد اضافه شده است.
وی ادامه داد: از سال 1390 تا 1395 نیز 2.5 درصد به میزان باسوادان استان اضافه شده است که دقیقا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و آموزش برای همه است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این سند به هیچ وجه الزام آور نیست، و کارگروهی از طرف هیات وزیران برای تطبیق آن با اسناد بالادستی تشکیل شده است، افزود: اجرای سند منوط به همخوانی داشتن با برنامه توسعه کشور، مطابقت با اسناد راهبری توسعه و نقشه جامع کشور می باشد.
پاشایی در خصوص کتاب ' لک لکی در کار نیست' ، با تکذیب وجود چنین کتابی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عهده دار تالیف کتب درسی است که آن هم متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و در چارچوب قوانین و اسناد بالادستی اقدام می کند.
طی روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی منشر شد مبنی بر وجود کتاب ' لک لکی درکار نیست' و تدریس آن در مراکز آموزشی ایران، که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وجود کتاب و تدریس آن در مدارس کشور را قویا تکذیب کرد.
متن این کتاب درباره نوع آموزش های جنسی است که بخشی از این آموزش ها در برنامه آموزش های پیش از ازدواج برای جوانان درآستانه ازدواج ارایه می شود اما به لحاظ عرفی و حیای جمعی قابل ارایه نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار