استاندار اردبیل:

دولت تدبیر و امید روند تحول بخش کشاورزی استان اردبیل را تسریع کرد

استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید روند تحول بخش کشاورزی این استان را تسریع کرده است.

کد مطلب: ۶۲۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مجید خدابخش در آئین افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خدا آفرین افزود: از بدو ورود به استان اردبیل و تصدی استانداری اردبیل چهار مگا پروژه تعریف کردیم که یکی منطقه آزاد و یکی اراضی پایاب سد خداآفرین است .
وی گفت: دولت حدود یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی به استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده که تحول عظیمی در زمینه اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد .
استاندار اردبیل اظهار کرد: این طرح از سال 93 شروع شد و در سال 94 پیمانکاران مستقر شدند و در حال حاضر به صورت دو نوبته فعال بوده و حدود سه هزار نفر هم در این طرح مشغول کار هستند .
وی راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی را از طرح های جانبی این طرح دانست و گفت: راه اندازی منطقه آزاد تجاری ظرفیت مهمی برای ورود به بازار مسکو تعریف شده است .
خدابخش با برشمردن قابلیت های کشاورزی استان اردبیل بویژه در تولید گندم افزود: تولید گندم در این استان در سال گذشته 2.5 برابر نسبت به سال 92 افزایش یافت و امسال هم همین طور خواهد بود .
استاندار اردبیل همچنین با اشاره با اشتغالزایی 26 هزار نفری طرح عظیم و ملی ناحیه دوم عمرانی شبکه خداآفرین در استان اردبیل اظهار کرد: با بهره برداری کامل از این طرح تا پایان سال آینده بیش از 10 هزار خانوار عشایری در شمال استان ساماندهی می شوند و درآمد سالیانه طرح 10 هزار میلیارد ریال برای استان خواهد بود .
گفتنی است:سد خداآفرین بر روی رود ارس در منطقه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد شده و طرح پایاب این سد با هدف استفاده بهینه از آب های مرزی ، مهار آب های مرزی ، استفاده مناسب از آن، تغییر اراضی از دیمی به مزارع آبی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت عشایر ، افزایش تولید محصولات زراعی و باغی ، بهبود وضعیت اقتصادی منطقه ، افزایش میزان اشتغال زایی در منطقه و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری در استان اردبیل اجرا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار