رئیس پلیس فتای خراسان شمالی :

تبلیغات انتخاباتی خراسان شمالی در فضای مجازی رصد می شود

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی از رصد و اشراف کامل فضای سایبر همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ علی اعتمادی با اعلام این خبر افزود: در بحث فضای سایبری بر اساس ویژگی‌های خاصی که این فضا دارد نحوه دسترسی عموم به آن آسان است و زمینه استفاده از فرصت‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و ... برخوردار کرده که باید از این فرصت ها به درستی و به نحو احسن استفاده شود و بحث انتخابات نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه ما نباید اجازه بدهیم تا این فرصت موجب تهدید یا آسیب به حریم فردی، اجتماعی، ملی و فراملی شود، تصریح کرد: در این فضا و بستر که اکنون بیشتر کاندیداها از آن استفاده می کنند و بستر مناسبی برای عنوان برنامه ها و ایده های آنان است باید حتما اخلاق فناوری اطلاعات و اخلاق سایبری نیز رعایت شود.

سرهنگ اعتمادی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی در این ایام اظهار کرد: فضای سایبر باید فضای رشد، پیشرفت، دانش پروری و شکوفایی در کشور باشد و رویکرد پلیس قطعا در حوزه فضای سایبر فرمایشات مقام معظم رهبری و تدابیر ابلاغی سردار فرماندهی ناجا بر مبنای قوانین موجود کشوری است، بنابراین اقدامات کاندیداهای انتخابات در فضای سایبر باید به گونه ای باشد که به عنوان یک فرصت تلقی شود و فقط موضوعات و مطالبی که می توانند در حوزه ماموریتی و انتخابی یک نماینده باشد را به نحو احسن اطلاع ‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا برابر قوانین کشوری و تدابیر ابلاغی با توجه به شرایط و حوزه ماموریتی خود آمادگی اشراف اطلاعاتی و هماهنگی برای پیشگیری، پیش‌بینی و مقابله با هرگونه تحرکی که موجب ناامنی و نگرانی مردم در فضای سایبر باشد را دارا است.

رئیس پلیس فتای استان گفت: تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملی، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک، اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمام امور قانونی از جمله فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از اهداف عمده پلیس فتا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار