مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان:

تونل سپاس و همایش کوهپیمایی خانوادگی از اقدامات تبادکان در هفته معلم

تونل سپاس و همایش کوهپیمایی خانوادگی از اقدامات آموزش و پرورش تبادکان در راستای تجلیل از مقام معلم انجام شد

کد مطلب: ۶۲۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، علی ابری اول با بیان این که معلم تراز جامعه است گفت: معلمان تربیت آینده سازان کشور را در دست خود دارند و باید با واسطه یا بدون واسطه حرمت شان و منزلت آن ها را به جا آوریم تا سطح جامعه ارتقاء یابد.
وی با اشاره به این که تمام روزها فرصتی برای تقدیر از جایگاه آموزگار است اظهار کرد: باید از دوران کودکی درک جایگاه رفیع معلم در جامعه نهادینه شود.
ابری در خصوص برنامه های ویژه هفته معلم در منطقه تبادکان عنوان کرد: با توجه به این که منطقه تبادکان دارای قشری که خانواده های کار است اما خوشبختانه توانسته ایم با کمک های خرد جمعی و ایثار دانش آموزان و خیران این خلاء را جبران کنیم.
وی با اعلام این که همایش کوهپیمایی خانوادگی فرهنگیان تبادکان خاص این منطقه و شاهد استقبال بی نظیر فرهنگیان سطح استان است خاطر نشان ساخت: همایش کوهپیمایی خانوادگی که چند سال متوالی توسط منطقه تبادکان برگزار می شود از حضور هزار نفری فرهنگیان آغاز و امسال با مشارکت هفت هزار نفری فرهنگیان منطقه مواجه شد.
وی دلیل استقبال بی نظیر از همایش کوهپیمایی خانوادگی تبادکان را طبیعت دوستی فرهنگیان دانست و اظهار داشت: هزینه حدود 20 میلیون تومان برای تدارک صبحانه دراین همایش و نقاشی چهره کودکان و سرود سنتی از جمله اقدامات شادی بخش در کوهپیمایی مذکور بود که به برکت حضور پررنگ فرهنگیان انجام شد.
این مقام مسئول یادآور شد: اجرای طرح تونل سپاس در روز اول و دوم هفته معلم یکی دیگر از اقدامات موثر منطقه تبادکان در تجلیل از مقام آموزگار بود که در این طرح فرهنگیان معزز هنگام ورود به محوطه اداره با گل و شیرینی مورد تقدیر قرار می گرفتند.
ابری ادامه داد: بازدید بیش از 220 کد آموزشی توسط مدیران و مسئولان منطقه تبادکان با هدف خدا قوت به همکاران فرهنگی در هفته معلم انجام شد که خوشبختانه بازدید مطلوبی در سطح مدارس داشت.
مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان با تصریح این موضوع که در هفته معلم دانش آموزان یتیم نیز فراموش نشدند اذعان کرد: در هفته معلم نیز برای 500 نفر از دانش آموزان یتیم منطقه تبادکان اقدام به برگزاری مراسم به منظور تقویت روحیه این عزیزان شد.
ابری افزود: برگزاری همایش 400 نفری اعضای پارلمان های معلمان استان، برگزاری همایش جوانان فرهنگی نخبه ، دیدار با همکاران بیمار صعب العلاج،دیدار و غبارروبی از مزار شهدابرگزاری تور ده ساعته برای مجموعه خیرین منطقه و افتتاح یک مورد مدرسه نوساز از جمله دیگر اقدامات منطقه تبادکان در هفته معلم است.
وی با اعلام این که 107 معلم نمونه منطقه ای و هشت معلم نمونه استانی از منطقه تبادکان انتخاب شدند در خصوص معیارهای انتخاب معلم نمونه بیان کرد: با توجه به استراتژی های ارائه شده از طرف سازمان؛ ملاک تنها سابقه کاری و سن معلمان نبود و در کنار آن نیز شاخص هایی منجمله میزان رضایت مندی دانش آموزان، اولیا، مدیر و کارشناسان مختلف اداره و همچنین نوع اخلاق، تعامل، پوشش و رفتار مد نظر قرار گرفت.
این مقام مسئول یادآور شد: به واسطه شاخص های متفاوت تعیین شده در سال جاری بسیاری از معمانی که با 29 سال سابقه کار تاکنون نتوانسته بودند معلم نمونه شوند و یا برای اولین سال به شغل معلمی وارد شده بودند به مقام معلم نمونه نائل شدند.
ابری تصریح کرد: با توجه به اشتغال هفت هزار نفر فرهنگی در منطقه عریض و طویل تبادکان انتظار می رود سهمیه بیشتری در معلمان نمونه استانی داشته باشد.
وی از کسب مقام نخست کشوری مسابقات فنی و حرفه ای توسط یکی از دانش آموزان منطقه تبادکان خبر داد و گفت: یکی از دانش آموزان منطقه تبادکان موفق به کسب مقام نخست کشوری مسابقات فنی و حرفه ای در رشته تغذیه شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این مهم که مجموع کل دانش آموزان رشته فنی و حرفه ای در منطقه تبادکان به اندازه یک دبیرستان نظری در نواحی دیگر نیست؛ کسب چنین مقامی در سطح کشور جای تامل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار