معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست:

زمینه فعالیت آزادانه تشکل های مردم نهاد در دولت یازدهم فراهم شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: زمینه فعالیت آزادانه و آگاهانه تشکل های مردم نهاد و سمن ها در حوزه های مختلف در دولت یازدهم بیش از پیش فراهم شده است.

کد مطلب: ۶۲۰۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،معصومه ابتکار در نشست با تعدادی از فعالان و صاحبنظران مسائل اجتماعی استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید هنگامی فعالیت خود را آغاز کرد که به خاطر حاکمیت فضای امنیتی بسیاری از تشکل های غیردولتی در کشور منحل ، تعطیل و یا فعالیتشان عقیم و ناکارآمد شده بود .
وی اظهار کرد: در زمان حاضر 400 تشکل مردم نهاد در ایران فعالیت دارند که از آن می توان به عنوان یک تحول بزرگ در این ارتباط یاد کرد .
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: شخص آقای دکتر روحانی به جوانان ، دانشگاهیان ، مسوولان اندیشمند و سازمان های مردم نهاد ارزش زیادی قائل بوده و بر این باور می باشد که برای پیشرفت هرچه بهتر کارها و رفع مشکل ها باید پای مردم را به فعالیت های اجتماعی باز کرد .
ابتکار به اجرای طرح کارآفرینی سبز در ایران اشاره و بیان کرد: تاکنون 200 نوع کار که مشمول طرح کارآفرینی سبز می شود در حوزه های مختلف از جمله انرژی های نو و تجدید پذیر ، حفاظت منابع و دیگر تخصص های اجتماعی تعریف و زمینه انجام آنها در کارگاههای مشاغل سبز فراهم شده است .
وی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید امکانات و زیرساخت های بسیار مناسب برای اجرای قوانین و مقررات محیط زیست فراهم شده تشریح کرد: در برهه ای از تاریخ کشور به خاطر مخالفت با اجرای یک طرح از سوی سازمان محیط زیست ، این سازمان توسط مجلس نهم تا آستانه انحلال پیش رفت .
ابتکار ، استیضاح و سوال از وزیر را حق نمایندگان مجلس دانست و در عین حال افزود: این حق قانونی مجلس نباید به گونه ای باشد که از وزیر در خانه ملت سوال شود که چرا به یک طرح اجازه اجرا داده نشده است .
وی احیای شورای عالی محیط زیست را که در قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم تعطیل شده بود از اقدام های مهم این دولت دانست و گفت: کارگروههای مختلف مقابله با تغییر اقلیم و آلودگی هوا دایر شده که در آنها وظیفه مدیران ارگان های فرابخشی مشخص شده و فعالیت می کنند .
معاون رئیس جمهوری همچنین گفت: همگام با برنامه ششم توسعه یک برنامه ویژه نیز برای محیط زیست تدوین شده که در آن به استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های مردم ، دانشگاهها و بخش خصوصی تاکید شده است .
وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه استفاده از ظرفیت های مهم و تاثیرگذار مردم در اکثر حوزه ها و بویژه مسائل اجتماعی و محیط زیستی دارای عقب ماندگی های زیاد است افزود: بسیاری از کشورها در این ارتباط پیشرفت های شگرف داشته و با استفاده از این توانمندی ها حجم زیادی از معضل های محیط زیستی را برطرف و شرایط مناسب و مطلوبی را برای زندگی مردم و نسل آینده فراهم کرده اند .
ابتکار فرهنگ سازی و آموزش های همگانی در زمینه ضرورت توجه به محیط زیست را یادآور شد و اظهار کرد: با تاسف کشورمان در این زمینه سالانه زیان های هنگفت متحمل می شود و برای نمونه مواد خوراکی از مزرعه تا سر سفره به خاطر بهره گیری از شیوه های نامناسب و نیز عدم توجه به استفاده بهینه به هدر می رود .
وی ادامه داد: چنین روندی با الگوی زندگی اسلامی و ایرانی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند مطابقت ندارد و باید در این ارتباط کارهای فرهنگی و آموزشی فراوانی انجام شود .
در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد تعدادی از نمایندگان تشکل های غیردولتی در حوزه های دانشگاهی ، اجتماعی ، ورزشی ، کشاورزی و صنعتی مشکلات و پیشنهادهایشان را مطرح کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار