فعالیت ۸۸۰ تشکل مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی در کشور

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فعالیت ۸۸۰ تشکل مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۸۸۰ تشکل مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی در کشور

تاجیک، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه چهارمین گردهمایی هموندان سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به میزبانی اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۸۰ تشکل در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۳۱ استان مجوز فعالیت دارند که می‌توانند بازوی یاریگر ادارات استان‌ها باشند.

او با بیان اینکه طی جلسات مستمر تقویت سمن‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزیر محترم میراث فرهنگی مطرح شده است، افزود: لازم است در راستای بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها برنامه‌های حمایتی عملیاتی شود.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: موضوع تقویت سمن سرا‌ها با هدف میزبانی رایگان تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفته و در فضا‌هایی که استان‌ها در اختیار دارند انتظار می‌رود این مطالبه مورد توجه قرار گیرد.

تاجیک تاکید کرد: از سویی شورای هماهنگی تشکل‌ها الگوی مناسبی برای هماهنگی امورات تشکل هاست و امید می‌رود این نقش تداوم یابد.

او به برگزاری چهارمین گردهمایی هموندان سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این نشست فرصتی برای تبادل نظر تشکل‌ها خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حضور ۳۲ تشکل از ۱۹ استان کشور در این گردهمایی اشاره کرد و گفت: محور این نشست بافت‌های تاریخی است تا مشارکت سمن‌ها برای صیانت از بافت‌های تاریخی جلب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار