آیین گرامی داشت مقام معلم در پیربکران اصفهان

حمیدی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:با کلمه اقرا خداوند جامعه سمعی را به جامعه فکری تبدیل می کند و مقدمه داشتن یک جامعه فکری خواندن و نوشتن با مطالعه و آگاهی بخشی است.

کد مطلب: ۶۲۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا پیربکران ،حمیدی مشاور اجزایی مدیر کل در بزرگداشت مقام معلم منطقه پیربکران از نقش معلم و جایگاه معلم در جامعه صحبت کرد. حمیدی گفت: در عصر جاهلیت و دوران بیسوادی و دوران بدون مکتب و مدرسه وحی بر پیامبر اسلام از جانب خدا با نام اقرا یعنی خواندن نازل شد و این از اولین کلامی است که در قالب وحی بر پیامبر نازل شده است. کلمه اقرا یعنی بخوان و بر فردی است که سواد خواندن و نوشتن ندارد. وی با تاکید بر کلمه اقرا گفت: با این کلمه خداوند جامعه سمعی را به جامعه فکری تبدیل می کند. و مقدمه داشتن یک جامعه فکری خواندن و نوشتن با مطالعه و آگاهی بخشی است.

حمیدی ادامه داد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر روز اطلاعات جدید به این جامعه به نوعی افزوده می شود. وی با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) که فرمود "معلمی شغل انبیاست "گفت: ما وظیفه ای را بر عهده داریم که پیامبر بر عهده داشت. ما وظیفه داریم فرزندان این مرز و بوم را چنان پرورش دهیم که جامعه را به یک جامعه پویا تبدیل کنیم. معلم مؤظف است با مطالعه و تفکر در بطن موضوعات قرار گیرد و دانش آموزان را آموزش دهد. چون تفکر از چمله کلماتی است که در بسیاری از آیات قرآن ذکر شده و راه تشخیص حق و باطل است. کشف راه حل و راهکار جامعه را به سمت بهبودی پیش می برد. حمیدی در پایان صحبت ها مطالعه را نتیجه تفکر و خواندن و نوشتن را نتیجه مطالعه دانست و آموختن خواندن و نوشتن را وظیفه معلم معرفی کرد و این وظیفه را از وظایف بسیار سنگین معلمی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار