مدیر کل اموزش و پرورش استان اردبیل:

پیشکسوتان فرهنگی سرمایه های معنوی برای آموزش و پرورش هستند

مدیر کل اموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پیشکسوتان فرهنگی سرمایه معنوی، فرهنگی و اجتماعی برای آموزش و پرورش هستند، و در مجموع می توان گفت که سرمایه ملی برای کشور می باشند.

کد مطلب: ۶۲۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، احمد ناصری در مراسم تکریم بازنشستگان آموزش و پرورش استان که در مرکز رفاهی و آموزشی خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه در استان 13 هزار بازنشسته فرهنگی با کوله باری از تجربه در عرصه ها و حوزه های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: شما به نسلی تعلق دارید که عصاره و چکیده آن نسل، امروز در اختیار جامعه می باشد.

وی با عنوان اینکه پیشکسوتان در پیشرفت، عمران و آبادانی کشور سهیم هستندف تصریح کرد: زمانیکه رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده داشتید نسلی را تربیت کردید که اداره امور کشور را امروز در دست دارند.

ناصری گفت: اگر مدعی هستیم که در عرصه های مختلف علمی به قله های پیروزی رسیده ایم بدون شک این امر به دست کسانی اتفاق افتاده است که زمانی در کلاس های درسی شما تلمذ می کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه، مهارت های تخصصی و حرفه ای، روش معلمی و مدیریت، دانش عمیق و توسعه یافته، قدرت و تکنیک حل مساله، توان و ظرفیت گسترده ارتباطات و هوش هیجانی بالا را از مولفه های تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش دانست.

ناصری با انتقاد از این که تا کنون هیچ سازو کاری برای استفاده از چنین سرمایه هایی ارائه نشده است، گفت: من اعتقاد دارم تدابیری در این امر باید اندیشیده شود.

وی با شاره به اقداماتی که اموزش و پرورش استان برای استفاده از چنین ظرفیتی بعمل آورده است، یادآوری کرد: محلی برای حضور پیشکسوتان فرهنگی در نظر گرفته شده است، که در این محل امکانی برای دریافت پیشنهاد و انتقاد از برنامه های آموزش و پرورش، انتقال تجارب به نسل جدید و همینطور پیگیری مسایل درمانی، رفاهی و معیشتی بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه مراسم تکریم از پیشکسوتان آموزش و پرورش نیز در راستای این اقدامات می باشد، عنوان کرد: تیمی را برای جمع آوری تجارب پیشکسوتان فرهنگی در نظر گرفته ایم، تا بتوانیم این تجارب را بصورت فیلم یا کتاب در اختیار دیگر معلمان قرار بدهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین به ایجاد موزه آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: تمامی مقدمات برای ایجاد این موزه فراهم شده است، تا جاییکه 800 سند قدیمی شناسایی شده است تا بعد از افتتاح موزه در معرض دیدعموم بازدید کنندگان قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار