درخواست­‌های جمعی از پیشکسوتان آموزش ­و ­پرورش از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس

تهران (پانا) - جمعی از پیشکسوتان آموزش ­و ­پرورش کشور که ماه گذشته در در گردهمایی مدیران کانون­‌های بازنشستگان آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور حضور یافته بودند، در نامه‌ای خطاب به مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته‌های خود را در میان گذاشتند.

کد مطلب: ۸۰۱۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
درخواست­‌های جمعی از  پیشکسوتان آموزش ­و ­پرورش از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس

متن نامه سرگشاده پیشکسوتان آموزش ­و ­پرورش به شرح زیر است:

به نام آنکه هستی نام از او یافت

با عنایت خداوند متعال، به دعوت کانون مرکزی وزارت آموزش و پرورش، مدیران کانون­های بازنشستگان استانهای سراسر کشور، ‌از تاریخ دوم بهمن ماه 1396 به مدت سه روز در تهران گردهم آمدند تا ضمن بررسی مشکلات و تنگناهای گذران زندگی پیشکسوتان، راه حل­های مناسبی برای کاهش مشکلات ارایه نمایند و از سوی دیگر، با ارزیابی عملکرد کانون­های استان­ها،‌ برنامه­های سال 1397 کانون­ها را تنظیم نمایند.

طی این نشست سه روزه، ‌از نظرات ارزشمند مقامات و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبنظران از جمله جنابان آقایان دکتر فانی و دکتر اکرمی وزرای اسبق آموزش و پرورش، جنابان آقای مهندس اکبری، ‌رضایی، ‌کواکبیان و جعفرپور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قرایی جامعه شناس و استاد دانشگاه، جناب آقای دکتر حاجی حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز،‌ جناب آقای محمدزاده مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش، جناب آقای کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جناب آقای تقی­زاده مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری، ‌جناب آقای دکتر کردونی مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، جناب آقای رشیدی مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و جناب آقای مجاوری مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش بهره­‌مند شدیم.

هر یک از مقامات و مسئولان نامبرده فوق، ‌ضمن تایید حقانیت پیشکسوتان در همه زمینه‌­ها،‌به ویژه رفع تبعیض، ‌تامین زندگی ساده و آبرومند، ‌بیمه و درمان و ... توجه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نسبت به بازنشستگان خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی، پس از سه روز گفتگو و بهره­‌گیری از نظرات صاحبنظران اهم خواسته­‌های بازنشستگان را به شرح زیر به استحضار مقامات دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می­‌رسانند.

1-خط فقر از نظر معیشت حداقل زندگی یک خانوار است،‌کسی که مدت 30 سال با خدمت صادقانه دین خود را به کشور و مردم ادا کرده است تا چه حدی باید زیر خط فقر زندگی را بگذراند، از این رو انتظار داریم زندگی بازنشستگان را حداقل تا حد خط فقر تامین نمایید.

2-تفاوت میان حقوق بازنشستگان سال های قبل از 1368 و بازنشستگان بعد از آن به ویژه بازنشستگان کنونی که در شرایط یکسان می­‌باشند به دو برابر ‌رسد، ایا این وضعیت سزاوار و قابل تحمل است. ‌همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سالهای مختلف که فقط از نظر سال بازنشسته شدن تفاوت دارند،‌ کمترین اقدام دولت و مجلس محترم در این زمینه می‌­باشد.

3-از آنجا که در بودجه­ های سالانه دولت خوشبختانه کمک‌­های رفاهی منظور می­‌شود،‌ که بازنشستگان کشور نیز از این امکانات برخوردار گردند.

4-یکی از مشکلات عمده بازنشستگان، مشکلات حاد جسمانی است که نیازمند درمان و مداوای این مشکلات هستند و حقوق ناچیز بازنشستگی و بیمه نارسای موجود امکان تامین هزینه‌­های درمانی این عزیزان را ندارد، لازم است با برقراری اعتبار در ردیفی مشخص برای کمک به بیمه درمانی تکمیلی، ‌این مشکل کاهش یابد.

5-با توجه به وجود تبعیض بین بازنشستگان قبل از سال‌های 1386 با بازنشستگان کنونی درخواست می‌­شود که طرح همسان­سازی مطرح شده در برنامه ششم توسعه اجرا گردیده و از این طریق تکریم بازنشستگان عزیز مورد توجه قرار گیرد.

6-با توجه به تاکید استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش در تحول نظام آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌­شود که از تجربیات سودمند 30 سال خدمت صادقانه آنان استفاده شود.

ضمن سپاسگزاری از همه مهمانان محترم که با شرکت در گردهمایی پیشکسوتان و آگاهی بیشتر از وضع موجود بازنشستگان، ‌امید است با عنایات و توجهات مقامات مسئول به ویژه دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشکل تفاوت و تبعیض‌­های ناروا میان حقوق افراد همسان برای همیشه رفع شود زیرا تبعیض جانکاه‌­تر از کمبود می‌­باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار