فرهنگیان کردستانی با آرمان های شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کردند

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، مسئولین آموزش و پرورش ، سپاه بیت المقدس کردستان و جمعی از فرهنگیان استان با حضور در بهشت محمدی سنندج، با آرمانهای والای شهدای گرانقدر و امام شهیدان تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۶۱۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان که به نام « معلم، ولایت مداری و سلوک مطهری» نام گذاری شده است؛ مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهداء، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مشاور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، مسئولین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، کارکنان اداره کل و نواحی، جمعی از فرهنگیان و دست اندرکاران ستاد بزرگداشت مقام معلم در بهشت محمدی سنندج برگزار شد .

در این مراسم معنوی رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی گفت: پیشرفت و آبادانی امروز کشور مرهون مجاهدت و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر است و همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه ماهیت تعلیم و تربیت از عطر، جذابیت و اثربخشی خون شهدا بهره مند شده است؛ گفت: دانش آموزان و فرهنگیان با تاسی به سیره و منش شهدای عزیز، در راستای توسعه و تعالی تعلیم و تربیت و پیشرفت و آبادانی کشور تلاش خواهند کرد.

یوسفی مشاور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه استاد شهید مرتضی مطهری گفت: در سال 58 منافقان کور دل عالمی وارسته را از ملت گرفتند که مراکز علمی ما، از آثار و قلم آن شهید بزرگوار بهرمند می شوند و به برکت خون این شهید مردم آگاه تر و بیدار تر و نام شهید مطهری در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ماندگار شده است .

وی با بیان اینکه قلم علما از خون شهداء افضل تر است گفت : شهدا تربیت شده معلمان هستند و اینک این قلم در دستان معلمان هست و امروز در این مکان مقدس جمع شده ایم تا ضمن تجدید میثاق با آرمانهای والای شهدای گرانقدر و امام شهیدان بگوییم که توانمندی کشور در سایه امنیت حاصل شده است .

وی تقدیم 4 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش آموز را سند افتخار عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و با بیان اینکه این شهدای عزیز در زمان جنگ تحمیلی احساس تکلیف کرده و در سنگر دفاع حضور یافتند گفت : همه ما باید قدر دان معلمان باشیم چرا که مجموعه عظیم و ارزشمند آموزش و پرورش ، دارای جایگاه مقدس و انسان ساز است .

در پایان مسئولین حاضر در مراسم ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و تقدیم شاخه های گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان ، به ویژه شهدای فرهنگی ادای احترام کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار