مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل :

اردبیل از استان‌های با اشتغال پایین و بیکاری بالا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در استان ‌۱۲ درصد است که با توجه به این امر اردبیل از استان‌های با اشتغال پایین و بیکاری بالا به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۶۱۴۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، قاسم رحیمی در نشست بافارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جویای کار شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به آمارهای ثبت‌شده موجود جمعیت خلخال در سال ۹۰ در حدود ۹۲ هزار نفر بوده اما براساس سرشماری سال ۹۵ شاهد افزایش مهاجرت در این منطقه هستیم به طوری که این آمار در سرشماری سال گذشته به ۸۶ هزار نفر کاهش یافته است .

وی مهم‌ترین علت افزایش مهاجرت در خلخال را بیکاری و مهاجرت افراد جویای کار برای اشتغال برشمرد و بیان کرد:‌ به دنبال نبود فرصت‌های اشتغال، جوانان این شهرستان مجبور می‌شوند که برای یافتن شغل مناسب و درآمدزایی برای خود به مناطق دیگر کشور و استان‌های همجوار مهاجرت کنند .

رحیمی فعالسازی واحدهای تولیدی را عاملی در راستای توسعه اشتغال و کاهش مهاجرت دانست و گفت: در حال حاضر از چهار هزار و ۳۰۰ نفر بیکار در خلخال، یک هزار و ۴۰۰ نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که باید تلاش شود تا زمینه برای اشتغال برای آنها مهیا شود که در این راستا فعالسازی واحدهای تولیدی که تاکنون مشکل ۵۰ درصد واحدهای مشکل‌دار خلخال برطرف شده، گامی در راستای توسعه اشتغال در منطقه باشد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۲ درصد است که با توجه به این امر اردبیل از استانهای با اشتغال پایین و بیکاری بالا به شمار می‌رود که می‌توان با استفاده از ظرفیتهای منطقه در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، صنایع پلاستیک، صنایع دستی، صنایع لبنی و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه اشتغالزایی گامهای موثری برداشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار