۱۵ اردیبهشت صورت می‌گیرد

افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد توسط رئیس جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی استان‌های کشور 15 اردیبهشت به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند که دستگاه‌ها طرح‌های افتتاحی خود را معرفی کنند.

کد مطلب: ۶۱۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان گفت: مقام معظم رهبری امسال را به‌نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند و تأکید ایشان بر مقوله اقتصاد به این دلیل است که دشمن نتواند از طریق اقتصاد بر کشور مسلط شود و یا از این طریق به کشور خسارت و ضربه‌ای وارد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افزایش تولید ملی، کاهش وابستگی به نفت و مصرف کالاهای داخلی مورد تأکید معظم‌له است، افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شد و شاهد رشد دو رقمی اقتصاد و تک رقمی شدن تورم در سطح مشور بودیم.

وی بیان کرد: ممکن است این تغییرات در سطح کلان اقتصادی با تاخیر به زندگی مردم تزریق شوند که همه مسؤولان موظف هستند با تلاش تغییرات صورت گرفته در سطح کلان اقتصادی را به کف جامعه منتقل کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع مهم اقتصاد در سال گذشته هم مورد توجه قرار بود و در این زمینه نشست‌های متعددی برگزار کردیم و خروجی خوبی در سطح کشور و استان داشت.

خادمی با اشاره به کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته افزود: کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته رتبه اول کشور در کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داد و برای اولین بار از جمع استان‌های با نرخ بالای بیکاری جدا شدیم و در رتبه 20 و 21 کشور قرار داریم.

استاندار کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه اطلاعات برخی‌ها در خصوص دو رقمی شدن نرخ رشد اقتصادی کشور و سایر حوزه‌ها کم است، افزود: بیکاری دو رقمی نرخ بالایی است اما کاهش 4 درصدی در این زمینه اقدام ارزشمندی بوده که توسط مجموعه استان صورت گرفته است.

وی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: یکی از فلسفه‌های انتخابات ایجاد امید است تا مردم بتوانند با مشارکت بالا سرنوشت خود را تعیین کنند چرا که انتخابات بهار دموکراسی و مردم سالاری است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 4 اصل مشارکت بالا، رقابت خوب، امنیت و سلامت در انتخابات مورد توجه ستاد انتخابات استان است و همه آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات در اختیار ستاد انتخابات قرار گیرد، افزود: مدیران خدمات دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی اطلاع‌رسانی کنند و اجازه ندهیم اطلاعات دروغ به مردم داده شود.

این مسؤول به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان اشاره کرد و یادآور شد: در سه سال اخیر افزون بر 46 میلیارد تومان در جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز استان تعهد شد و امسال هم این جشنواره به خوبی برگزار شود.

خادمی خاطرنشان کرد: چندین طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی استان‌های کشور 15 اردیبهشت به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند که دستگاه‌ها طرح‌های افتتاحی خود را معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار