مجلس دانش اموزی تمرین دمکراسی و ازاد اندیشی است

فرماندار مشهد در نشست مجلس دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مجلس دانش اموزی نوعی تمرین دمکراسی و ازاد اندیشی است و باید از دل آن راهبرد خارج شود.

کد مطلب: ۶۱۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، محمد رحیم نوروزیان در نشست مجلس دانش آموزی خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکریم که در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم، اهمیت رای به حدی است که با وجود آزادانه نبودن انتخابات در رژیم طاغوت گاهی اوقات در مواردی منتخب مردم مانند مدرس و بهار رای می اوردند. ما مجلسی به ان معنی قبل از انقلاب نداشتیم و ان موارد نادر منتخب مردم هم قدرتی در مجلس نداشتند. خدا را شاکریم که اکنون به برکت انقلاب اراده مردم در کشور حاکم است.
وی ادامه داد: در بعضی کشور های عربی اطراف هنوز زن ها نمی توانند رای دهند ولی ما هر سال انتخابات مردمی داریم. فضای کشور باید به گونه ای باشد که هر کسی بتواند حرف و نظر خود را ارائه بدهد. باید یاد بگیریم سعه صدر داشته باشیم بسیاری از مشکلات ما این است که نمیتوانیم گفت و گو داشته باشیم و در این مورد ضعف داریم.
وی گفت: وقتی دو نفر با هم اختلاف نظر دارند سریع موضوع را حق و باطل می کنیم باید چهارچوب را نگه داریم و هنجار شکنی نکنیم. مشکل ما در فضا های انتخاباتی همین است.
نوروزیان با بیان اینکه با انسداد فضای جامعه نمی توان پیشرفت کرد، گفت: در دنیای امروز پذیرفتنی نیست که ارتباط را با پیرامون خود و جهان خارج را محدود کنیم.
وی در ادامه با انتقاد از بعضی فعالیت ها که مجلس را از فرا جناحی به جناحی می کشاند گفت: مجلس دانش اموزی یک پتانسیل و ظرفیت بالایی است که متاسفانه گاهی استفاده سیاسی از ان شده است ما باید فرصت دهیم دانش اموزان فکر خودشان را بیان کنند، مجلس دانش اموزی نوعی تمرین دمکراسی و ازاد اندیشی است و باید از دل آن راهبرد خارج شود.
فرماندار مشهد ادامه داد و اظهار کرد: جوان های این دوره از اول انقلاب بسیار هوشمند تر هستند. این پاکترین جوانها هستند که به اینده کشور امید می بخشند چه انهایی که موافقند و چه انهایی که مخالفندد همه این ها باید در پایان مسیرشان صندوق رای باشد.
نوروزیان گفت: با هوشمندی، ملت ایران می دانند که اینده خود را چگونه رقم بزنند وما امیدواری شما دانش آموزان در مجلس دانش اموزی به توسعه استان و شهرستان کمک کنید.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ وقت نباید مایوس شد هنر ما این است که مشکلات را حل کنیم؛ تقاضا من این است که دانش اموزان به ایجاد شور و نشاط کمک کنند ولی نباید به وحدت و انسجام ملی خدشه وارد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار