معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی:

فعالیت های مراکز وابسته به بهزیستی استان مرکزی در سالجاری تخصصی می شود

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: چهار دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها، مشاوره و امور روانشناختی و پیشگیری و درمان اعتیاد طی سالجاری علاوه بر فعالیت های ابلاغی فعالیت های تخصصی و مورد نیاز را به انجام خواهند رساند.

کد مطلب: ۶۱۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، کیانوش امینی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست های سازمان بهزیستی کشور در سال 96 پیشگیری در تمام زمینه هاست معاونت امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی فعالیت های خود را تخصصی تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیشگیری در سطح کلان و جزء اولویت های سازمان و اداره کل بهزیستی استان مرکزی در این زمینه پیشرو است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در خصوص مهمترین اولویت های کاری این حوزه اظهار داشت: تخصصی نمودن مراکز درمان و اعتیاد طبق پروتکل، گسترش طرح مشاوره و آزمایشات ژنتیک، اجرای طرح های پیشگیری اجتماع محور با استفاده از رویکرد های نوین پیشگیری، اجرای کمپین پیشگیری از مصرف گل و گسترش طرح رفتار مدنی بخشی از این اولویت ها بشمار می رود.

امینی اجرای طرح مشارکت دانش آموزی، اجرای طرح تغییر سبک زندگی، گسترش طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس، گسترش طرح غربالگری شنوایی در کودکان 3-6سال، افزایش یارانه مشاوره جهت خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت را از دیگر اولویت ها دانست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کاهش شیوع و بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی دو ماموریت اصلی این حوزه است و این برنامه در حالی پیگیری می شود که در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها دو برنامه غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک اولویت‌ و در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری بسیار اثربخش‌تر از درمان است، گفت: اولین اقدام برای این مهم ارتقای آگاهی‌های جامعه و ایجاد حساسیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار