عباس خوشدل:

امروز نسل جوان تقصیری ندارد چون موسیقی خوب نمی شنود

عباس خوشدل گفت: زمانی که ما «نیلوفرانه» را به بازار دادیم فیلم «لیلا» هم به بازار آمد که تمام موسیقی متن آن موسیقی «نیلوفرانه» بود و تمام نسل جوان رفتند موسیقی فیلم «لیلا» را خریدند در صورتی که نمی دانستند موسیقی «نیلوفرانه» است. امروز اگر نسل جوان سراغ کار خوب نمی رود تقصیری ندارد چون موسیقی خوب نمی شنود.

کد مطلب: ۶۱۰۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

عباس خوشدل آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ایرانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، با اشاره به اینکه مدت هاست موسیقی خوب به مخاطب عرضه نشده است، گفت: نسل جوان که به سمت موسیقی رپ یا جز رفته است، به دلیل کم کاری در ساخت ملودی و اثر خوب بوده است. در آن زمان که ما «نیولوفرانه» را به بازار دادیم فیلم «لیلا» هم به بازار آمد که تمام موسیقی متن آن موسیقی «نیلوفرانه» بود و تمام نسل جوان رفتند موسیقی فیلم «لیلا» را خریدند در صورتی که نمی دانستند موسیقی «نیلوفرانه» است. امروز نسل جوان تقصیری ندارد چون موسیقی خوب نمی شنود، اگر امروز هم کار خوب ارائه شود آن ها به سمت همان کار خوب می روند.

وی افزود: متاسفانه تلویزیون هم کار خوب پخش نمی کند، مگر چگونه نسل جوان می تواند با یک اثر ارتباط برقرار کند؟ یا از طریق رادیو صورت می گیرد و یا تلویزیون. متاسفانه در وزارت ارشاد آنچه که ضبط می شود اثر قابل توجهی نیست و همان را تلویزیون پخش می کند که باز قابل شنیدن نیست از طرف دیگر نسل جوان دنبال خوراک موسیقی می گردد که آن چیزی که مناسب است را پیدا نمی کند و سراغ موسیقی های دیگر می رود.

این هنرمند تصریح کرد: مگر ما در «نیلوفرانه ها» چکار می کردیم، در «صدایم کن» یا «شبان عاشق» چه می کردیم، معجزه که نمی کردیم، موسیقی را با توشه و اندوخته ای که من از گذشته به عنوان یک نوازنده و آهنگساز داشتم، می آوردم و باتوجه به طبیعت بعد از انقلاب یک رنگ به آن می دادم. مثلا در قطعه «خدای عاشقان» ما آن را قبل از انقلاب شنیده بودیم ولی آقای افتخاری خواند و یک اتفاق دیگر برای آن رخ داد.

خوشدل خاطر نشان کرد: کار اگر زیبا باشد در هر شرایطی شنیده می شود الان هم اشتباهی که دارد رخ می دهد این است که یک ملودی که توسط یک خواننده ای چون حمیرا، الهه و ... خوانده شده است با درنظر نگرفتن اینکه ملودی برای آن صدا بوده به صدای مرد می دهند بخواند، نه رنگ و نه وسعت آن باهم همخوانی ندارد و در نتیجه کار بدی می شود. به نظر من اگر ملودی خوب ساخته شود و کارآمدی آلبوم ها مورد توجه قرار بگیرد نسل جوان به سمت و سوی کارهای بهتر کشیده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار