استاندار گیلان:

دانش آموزان با مشاغل و رشته های درسی آشنا شوند

استاندار گیلان گفت: معرفی مشاغل و آشنایی دانش آموزان با انواع رشته های درسی از وظایف مهم آموزش و پرورش است که باید با تدوین برنامه های آموزشی نوین ، جوانان را در این زمینه هدایت کنند.

کد مطلب: ۶۰۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،محمدعلی نجفی در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش ارزنده این دستگاه گفت: معلمان در رأس تربیت جوانان و نوجوانان هستند و با روح دانش و همچنین فرزندان در ارتباط و نیازمند حمایت های ویژه ای هستند. وی ادامه داد: معرفی مشاغل و آشنایی دانش آموزان با انواع رشته های درسی از وظایف مهم آموزش و پرورش است که باید با تدوین برنامه های آموزشی نوین جوانان را در این زمینه هدایت کنند. نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با بیان اینکه بی سوادی در شأن و منزلت گیلان نیست، چرا که از دیر باز مهد فرهیختگان بوده است ، افزود: بی سوادی باید در گیلان ریشه کن شود و باتلاش و وحدت می توانیم جز استان های برتر در سواد آموزی باشیم.

نجفی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی‌ افزود: خواسته قلبی ما این است شرایطی فراهم شود که همه فرهنگیان جامعه از امکانات بخش‌خصوصی و هتل‌ها استفاده کنند و تلاش بر این است که امکانات حداکثری را برای مسافران فراهم کنیم.

وی به نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ صرفه جویی و رعایت نظافت و تفکیک زباله باید از دوران ابتدایی و پیش دبستانی که زمان شکل گیری شخصیت انسان است ، آموزش داده شود.

استاندار به اهمیت زیباسازی شهرها برای جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیریم خودمان در معابر زباله نریزیم ، مهمان‌های ما نیز قطعا در معابر‌ زباله نمی‌ریزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار