معاون طرح و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل :

پروژه آزاد راه اردبیل به لوشان اجرا می شود

معاون طرح و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه آزاد راه اردبیل به لوشان اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۶۰۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، جوانٰ شاهرخ ذبیحی افزود: مطالعات اولیه این پروژه بزرگ و حیاتی استان به زودی آغاز و با شروع آن مردم از مزایای این آزاد راه بهره مند خواهند شد .

وی گفت: بر اساس مطالعات اولیه انجام شده ۱۲ کیلومتر از مسیر آزاد راه اردبیل به لوشان در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال قرار گرفته و از مناطق نیمه گرمسیری و عاری از برف این شهرستان عبور و در نقطه ای از خلخال راه ارتباطی در حال احداث خلخال به منجیل را قطع می کند .

معاون طرح و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه تبدیل راه خلخال به اسالم به راه اصلی به طول ۱۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل در سال جاری خبرداد و افزود: ۶ کیلومتر از این پروژه در سال جاری اجرا و زیر ترافیک قرار گرفته و در سال آینده کل مسیر ۱۸ کیلومتری تکمیل و به صورت ۲ باند رفت و برگشت در ۲ راه ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل و از سه راهی روستای مجره تا گردنه الماس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

ذبیحی الحاق سه روستای اندبیل، خوجین و علی آباد در نزدیکی خلخال به این شهر را از طرح های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان برشمرد و گفت: پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر خلخال بدلیل نبود اعتبار در مرحله فونداسیون تعطیل شده و در صورت تامین اعتبار این طرح سال آینده تکمیل خواهد شد .

وی افزود: با برقراری تردد خودروها در مسیر راه اصلی خلخال به فیروزآباد زمینه برای اصلاح و بهسازی جاده قدیمی خلخال به اردبیل از مسیر شهرستان کوثر فراهم شده و به زودی مسیر خلخال به شهر گیوی برای حذف نقاط حادثه خیز و اصلاح جاده مسدود خواهد شد .

گفتنی است:شهرستان خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. ۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار