توسعه سایت گوزن زرد ارسنجان

سایت گوزن زرد ارسنجان قابلیت پذیرش گردشگران را داراست.

کد مطلب: ۶۰۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط ریست کشور در بازدید از سایت گوزن زرد ارسنجان با اشاره به زیبایی طبیعت، قابلیت های زیست محیطی و وجود گوزن زرد در سایت گفت: این زیستگاه محیط بسیار مناسبی برای تبدیل به یک منطقه گردشگری است که می تواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد .
معصومه ابتکار همچنین با بیان اینکه جمعیت گوزن زرد در این زیستگاه رو به افزایش است افزود: بخاطر حفظ تعادل بین چراگاه و دام وسعت این سایت از 300 هکتار به 450 هکتار خواهد رسید که لازمه این کار تأمین اعتباری بالغ بر 357 میلیون تومان می باشد که بایستی به مرتع داران پرداخت شود.
حسن ابراهیمی رییس اداره محیط زیست ارسنجان نیز از پیگیری تقاضای انجمن زیست محیطی قلات سبز ارسنجان در خصوص پرورش آهو در جنگل بناب این شهرستان خبر داد و گفت: در آینده قسمتی از جنگل بناب به زیستگاه حفاظت شده پرورش آهو تبدیل می شود .
تبدیل منطقه شکار ممنوع کوه خم به منطقه حفاظت شده، تبدیل منطقه کوه چنار، کوه سیاه و کوه خم به منطقه قرق اختصاصی جهت پرورش پازن ، بز، کل و قوچ کوهی از دیگر مواردی بود که معاون رییس جمهور قول مساعد برای بررسی و پیگیری آنها داد .
سایت گوزن زرد ارسنجان در سال 1390 فعالیت خود را آغاز نمود که هم اکنون 16 رأس گوزن زرد در این سایت نگهداری می شود .
در این بازدید همچنین چند اصله نهال به دست معاون رییس جمهور در این زیستگاه غرس شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار