قانون در برابر تاکسی های اینترنتی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز از نداشتن مجوز تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مدیرعامل سازمان حمل نقل درون شهری شیراز گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شیراز داده نشده است هرگونه فعالیت در این زمینه غیرقانونی بوده و شهروندان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
حمیدرضا ناصری با اشاره به انتشار خبری توسط یکی از رسانه‌ها مبنی بر فعالیت دو شرکت مجوزدار تاکسی اینترنتی در شیراز افزود: برداشت صحیحی از مطالب مصاحبه شونده نشده و تاکنون به هیچ کدام از شرکت‌ها برای فعالیت در مورد تاکسی اینترنتی در شهر شیراز مجوز داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌هایی که در شیراز در قالب تاکسی‌اینترنتی فعالیت می‌کنند بدون مجوز بوده و شهروندان به همراه رانندگان تاکسی و تاکسی‌تلفنی‌ها نباید به این تبلیغات توجه کنند.
ناصری ابراز داشت: اقدام قانونی برای جلوگیری از شرکت‌های بدون مجوز نیز در حال انجام است همچنین ساز و کار قانونی اجرای طرح تاکسی اینترنتی در حال بررسی است.
وی در مورد طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی و سامانه هوشمند ناوگان تاکسیرانی در شیراز گفت: شهر شیراز نخستین کلان‌شهری است که اجرای این طرح و نصب سامانه آن بر روی تاکسی‌ها را با قابلیت‌های پیشرفته در دست اجرا دارد.
وی افزود: در حال حاضر مرحله آزمایشی این طرح ویژه تاکسی‌های فرودگاه و 133 در حال اجرایی شدن است و پس از کارشناسی لازم و گذراندن مراحل تست فنی در سال 96 بر روی تاکسی‌های دیگر شهری عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز تصریح کرد: اجرای طرح الکترونیک کرایه تاکسی و سامانه هوشمند ناوگان تاکسیرانی در شیراز چند جانبه بوده و مهم‌ترین مزایای آن این است که پرداخت کرایه تاکسی نظام‌مند شده و شهروندان می‌توانند با کارت‌ های الکترونیک شهروندی نسبت به پرداخت اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار