تاکسی‌های اینترنتی همدان بدون مجوز فعالیت هستند

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی مجوز مدیریت شهری ندارند، گفت: مقام‌های مسئول باید در این زمینه وارد و به وظیفه خود عمل کنند.

کد مطلب: ۸۴۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکسی‌های اینترنتی همدان بدون مجوز فعالیت هستند

کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا که با موضوع برون سپاری بخشی از شرح وظایف سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی یا دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد، اظهار کرد: در واگذاری بخشی از خدمات تعدادی از سازمان ‌ها طی سال‌های گذشته موفق بوده‌ایم.

گردان تعداد تاکسی‌های شهر را 3 هزار و 500 دستگاه فعال برشمرد و گفت: تاکسی‌داران سفیران فرهنگی برای شهر هستند و در صورت رفع دغدغه‌های تاکسی‌داران، رانندگان تاکسی با فراغ بال بیشتری جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

وی به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر اشاره کرد و افزود: تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر سازمانی نیستند که این امر باید مورد توجه مسؤولان باشد و این تاکسی‌ها با دریافت مجوز زیرنظر یک سازمان قرار گیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی خودروهای شخصی بوده و فاقد مجوز فعالیت شهری هستند حتی درخواست مجوز محدوده طرح ترافیک را هم داشته‌اند.

وی با بیان اینکه با ورود تاکسی‌های اینترنتی‌ به عرصه جابجایی مسافر در شهر، درآمد تاکسی‌های فعال کاهش یافته و به آنها ظلم شده است، ادامه داد: راهکارهای مختلفی به منظور جبران این موضوع برای تاکسی‌داران داریم از جمله اینکه در نظر است با مشارکت آی‌تاکسی، تاکسی‌ها به غیر از فعالیت خود در شهر بتوانند به صورت اینترنتی نیز خدمات ارایه کنند تا درآمد آنها ثابت بماند.

گردان خاطرنشان کرد: مقامات مسؤول باید در خصوص فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی که فاقد مجوز از مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری هستند، به وظیفه خود عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های شهرداری نیز حق تبلیغ شرکت‌های تاکسی اینترنتی فاقد مجوز را ندارند، یادآور شد: ورود شرکت آی‌تاکسی برای ارائه خدمات اینترنتی تاکسی‌ها در شهر به نفع تاکسی‌داران خواهد بود.

وی به اقدامات شهرداری در خصوص ایجاد پارکینگ‌های عمومی شهرداری اشاره کرد و گفت: ایجاد پارکینگ مکانیزه فضای کمی اشغال می‌کند و امیدواریم شهرداری در این خصوص ورود خوبی داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با توجه به طرح‌های شرکتی در خصوص واگذاری بخشی از خدمات به بخش خصوصی، اضافه کرد: از شرکت‌های همدانی برای ارائه نرم‌افزار استفاده شود و یک انحصار چندساله برای شرکت‌های سایر استان‌ها از جمله تهران ایجاد نشود.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه با حضور شرکت‌ها از تهران، انتقال دانش فنی صورت گیرد و این کارها به شرکت‌های همدانی واگذار شود، یادآور شد: اگر این امر در سطح کلان کشور نیز انجام می‌شد پیشرفت در حوزه‌های مختلف صورت می‌گرفت و اقدامات خوبی را در سایر استان‌ها نیز شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار