مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبرداد:

برخورداری ۵ هزار واحد مسکن مهر از تسهیلات احداث مسکن در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تا کنون برای ۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اردبیل تسهیلات احداث مسکن ارائه شده است.

کد مطلب: ۶۰۳۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، فرهاد سبحانی افزود: بنیاد مسکن متولی مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و راه و شهرسازی متولی احداث مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است که در همین راستا و بنابر وظایف و تکالیف تعریف‌شده برای بنیاد مسکن در حوزه احداث مسکن مهر، تا کنون برای ۵ هزار واحد از این پروژه‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تسهیلات احداث مسکن ارائه شده است .

وی گفت: ارائه این میزان تسهیلات به واحدهای مسکن مهر در کنار اقداماتی دیگر نظیر آسفالت معابر، آماده‌سازی، جدول‌گذاری و برخی پروژه‌های عمرانی در شهرک های مسکن مهر بوده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این پروژه‌ها را به طور کامل در اختیار صاحبان واحدها قرار دهیم .

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به ارائه سند مالکیت با واحدهای روستایی در استان بیان کرد: تاکنون به تعداد ۹۸ هزار جلد سند مالکیت برای بیش از ۸۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی و نیز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند مالکیت صادر شده و در این زمینه عملکردی خوب و مناسب در سطح کشوری داشته‌ایم .

سبحانی با بیان اینکه استان اردبیل بیش از سهمیه اختصاص در سالهای گذشته در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی فعالیت داشته است، گفت: واحدهایی که سند مالکیت برای آنها صادر نشده اغلب روستاهای خالی از سکنه یا کمتر از ۲۰ خانوار بوده است .

وی در مورد اقدامات بنیاد مسکن در حوزه ایجاد سکونتگاههای گردشگری تصریح کرد: ۶ روستای استان اردبیل با تلاشهاو پیگیریهای انجام شده به عنوان پایلوت گردشگری معرفی و تصویب شدند که از این تعداد ۲ روستا دارای بافت باارزش و ۴ روستا نیز برای هدف جذب گردشگری که شامل ۲ روستا در خلخال، یک روستا در اردبیل و یک روستا در مشگین‌شهر است، به تصویب رسیده‌اند .

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از اجرای طرح منظومه روستایی در اردبیل خبر داد و افزود: این طرح در راستای تجمیع روستاهای مستعد فعالیتهای فرهنگی و اقتصادی اجرایی و عملیاتی می‌شود که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و عمران هر چه بیشتر در مناطق روستایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار