آغاز تصویرسال با «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی»

​دبیر چهاردهمین جشن تصویرسال از نمایش فیلم خود درباره زنده یاد عباس کیارستمی در آیین افتتاحیه این رویداد خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۸۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سیف الله صمدیان دبیر چهاردهمین جشن تصویر سال، عکاس و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره فیلم خود توضیح داد: «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» با یاد کردن از این هنرمند برجسته، تصاویر و گفت و گوهایی را با نزدیکان، دوستان و هنرمندان درباره عباس کیارستمی شامل می شود.
وی افزود: این فیلم به پاس قدردانی از 14 سال همراهی عباس کیارستمی با جشن تصویر سال و حمایت او از این اتفاق، در افتتاحیه چهاردهمین دوره جشن تصویر سال به نمایش درمی آید.
صمدیان در پاسخ به این که آیا برای تقدیر از مقام و جایگاه زنده یاد کیارستمی در جشنواره جهانی فجر برنامه ویژه ای تدارک دیده شده است، بیان کرد: قطعا اقدامی برای بزرگداشت این هنرمند در جشنواره جهانی فجر صورت خواهد گرفت. اما فاصله زیادی تا این جشنواره داریم و نمی توان این اتفاق را اعلام عمومی کرد.
وی پیش از این در مراسم رونمایی از «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» در موزه سینما عنوان کرده بود صحنه هایی در این فیلم وجود دارد که طی سال های گذشته در سفرهای مختلف تصویربرداری کرده است. در واقع شامل صحنه هایی است که از عباس کیارستمی کمتر دیده شده است و برمبنای تصاویر خصوصی قابل نمایش است.
گفتنی است مراسم رونمایی ازاین فیلم پیش از این در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار