صادرات شیر خشک به ارزش 386 هزار دلار به روسیه و گرجستان از آستارا

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صدور دو محموله شیر خشک ایران به ارزش 386 هزار دلار به کشورهای روسیه و گرجستان از مرز زمینی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،بهرام پورضرب گفت: 124 تن شیر خشک در قالب دو محموله مجزا از مرز زمینی آستارا به خارج از کشور صادر شد.
وی افزود: از این میزان 100 تن شیرخشک به ارزش 320 هزار دلار به روسیه و 24 تن به ارزش 66 هزار دلار به گرجستان صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این محموله ها با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا به کشورهای خارجی صادر شده است، اضافه کرد: شیر خشک صادر شده به روسیه با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و شیر خشک صادره به گرجستان با مجوز اداره کل دامپزشکی استان اصفهان صورت گرفته است.
وی افزود: صادرات لبنیات به روسیه با توجه به بازار تقاضای آن و دیگر اعضای اتحادیه اوراسیا از جمله قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس می تواند در ارزآوری، جهانی شدن برندهای تولید کننده محصولات لبنی ایرانی و ایجاد تعادل در بازار داخلی موثر باشد.
به گفته پورضرب از ابتدای سال جاری تاکنون 424 تن شیر خشک به ارزش یک میلیون و 408 هزار دلار از مرز زمینی گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار