صادرات محصولات کشاورزی گتوند به روسیه

مدیر جهاد کشاورزی گتوند گفت:برخی محصولات کشاورزی این شهرستان از جمله یونجه به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

کد مطلب: ۵۹۵۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

بیژن تاجوند در گفت وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه برای اولین بار صادرات محصول یونجه شهرستان گتوند به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس در حال انجام است افزود: از آذرماه امسال روزانه محصول یونجه این شهرستان به این کشورها صادر می شود.
وی سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان گتوند را 600 هکتار ذکر کرد و گفت:از این مقدار 150هکتار برای مصارف داخلی استفاده می شود و 450 هکتار دیگر نیز به استان های همجوار و کشور های خارجی صادر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی گتوند با اشاره به اینکه تاکنون محصول بیش از 45 هکتار از مزارع یونجه برداشت شده و به کشورهای هدف صادر شده است اضافه کرد:این محصول در ماه های بهمن و اسفند ، به علت کاهش رشد کمتر صادر شده ولی در سایر ماهها با رشد زیاد بطور مستمر به این کشورها صادر می شود.
تاجوند افزود: رشد سبزینگی محصول یونجه در استان خوزستان در هیچ فصلی متوقف نمی شود و محصول برداشت شده برای مصارف مختلف دام و پرورش ماهی و میگو استفاده می شود.
وی میزان سود دهی برای کشاورز در هرهکتار را 120میلیون ریال بیان کرد وافزود: برای کشاورزانی که تراکتور و کشت مکانیزه دارند میزان سود تا 50 درصد نیز قابل پیش بینی است.
مدیر جهاد کشاورزی گتوند مصرف کمترآب درمزارع یونجه نسبت به دیگرمحصولات کشاورزی را از مزایای این محصول برشمرد و اضافه کرد:برداشت 10 چین در طول سال و با هر کشت 3 سال بهره برداری از دیگر مزایای این محصول است.
تاجوند در پایان افزود: بسته بندی یونجه به وسیله دستگاه بیکر در روی زمین کشت شده صورت می گرد و محصول به صورت سبز فروخته می شود.
به گزارش پانا محصول یونجه اهمیت زیادی در تغذیه دام دارد.
به گزارش پانا میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از سطح 32 هزار هکتار زمین آبی و دیم شهرستان گتوند 460 هزار تن است.
گندم،جو،ذرت ،لوبیا و ماش از مهمترین محصولات کشاورزی گتوند می باشند.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های کشاورزی استان خوزستان به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار