مدير كل امور بانوان شهرداري تبريز در گفت و گو با پانا:

زنان نقش مهمي در پيشرفت جامعه دارند

مدير كل امور بانوان شهرداري تبريز با اشاره به اهميت حضور زنان در عرصه هاي اجتماعي گفت:زنان نقش مهمي در پيشرفت جامعه دارند و امروز مي توان نقش پررنگ آنان را در عرصه هاي اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي مشاهده كرد.

کد مطلب: ۵۹۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

شهناز رضا جو در گفت و گو با خبرنگار پانا،در پاسخ به اين كه حضور زنان در عرصه هاي اجتماعي چه تأثيري در پيشرفت جامعه دارد اظهار داشت: در دهه اول انقلاب، بانوان ما در برابر رژيم ايستادند و دهه دوم،پا به عرصه ي توسعه و عمران گذاشتند.در دهه سوم انقلاب،نقش بانوان در عرصه هاي اجتماعي بسيار زياد شد و تعداد زيادي از آن ها در مدارس و دانشگاه ها حضور پيدا كردند.دهه چهارم كه مصادف با حال است،بيانگر پيشرفت زنان در عرصه هاي اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي است.

وی افزود: بانوان مي توانند بهترين مديران و مسئولان ملت شوند زيرا آنان برنامه ريزان دقيقي هستند و از امكانات كم ، زيبايي هاي بسياري خلق مي كنند.

مشاور عالي شهردار تبريز در مورد نقش زنان در استحکام بنیان خانواده بيان كرد: اگر زناني موفق داشته باشيم،خانواده هاي موفقي خواهيم داشت. بانوان با برنامه ريزي دقيق و آگاهانه مي توانند نقش بسياري در تثبيت و تحكيم خانواده داشته باشند.

رضاجو پس از تقدير و تشكر از شهردار شهر تبريز ادامه داد: آقاي نجفي تلاش بسياري براي پيشرفت و توسعه نقش زنان انجام داده و امكانات فراواني نيز براي آنان فراهم آورده اند و با تلاش هاي ايشان، نقش زنان در جامعه را پررنگ تَر خواهيم كرد.ما از شهردار خواهشمنديم كه از بانوان هنرمندي كه صنايع دستي زيبايي خلق مي كنند حمايت نموده و اقداماتي جهت برگزاري نمايشگاه هايي براي عرضه ي اين آثار إيجاد كنند.

مدير كل امور بانوان شهرداري تبريز گفت: عاملي كه زنان را وادار به انجام اعمالي دور از اخلاق مي كند،نبود شغل و كار براي ايجاد درآمد و فراهمسازي رفاه براي خانواده است.برطرف سازي اين عامل نياز به حمايت دولت دارد و اگر اين حمايت ها بيشتر شود، بانواني سالم و مادراني شايسته خواهيم داشت.

وی ضمن اشاره به نقش حجاب در ميزان ارزش زن در جامعه خاطر نشان كرد: من حجاب را تنها در چادر نمي بينم و نكته ي مهم تر اينكه تنها حفظ حجاب براي زن كافي نيست و يك بانوي مسلمان،بايد عفاف نيز داشته باشد.

رضاجو اشاره اي به اهميت ورزش در سلامت بانوان كرد و افزود: موفقيت بانوان در سلامتي و تندرستي آنهاست و نبود شور و نشاط، باعث افسردگي آنان مي شود و زنان افسرده، كودكاني ناتوان و افسرده را به جامعه تحويل مي دهند. پس اگر ورزش به طور صحيح و مداوم ادامه پيدا كند، تأثيري مثبت بر روان بانوان جامعه ما خواهد داشت.

خبرنگار: دیبا پورباقری و زهرا بخشی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار