رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل در تولید 12 محصول کشاورزی رتبه زیر 10 کشوری را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید 12 محصول اساسی و مهم رتبه زیر 10 کشوری را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۵۹۴۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در نمایشگاه عکس و انفوگرافیک ، رهاورد دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل افزود: این استان در تولید انواع بذور کشاورزی نیز به عنوان قطب مهم و کارآمد کشوری مطرح است و 80 درصد از نیاز کشور به ذرت ، تمام سورگوم مورد نیاز کشور و بذر چغندر قند کشور در آن تولید می شود .
وی گفت: اردبیل به عنوان پرچمدار تولید بذر مینی تیوبر در سطح ملی مطرح است و هر سال حدود 35 هزار تن بذر گندم و جو در این استان تولید می شود .
سروی با اشاره به این که در رسیدن به توفیق مهم خودکفایی گندم که در کشور به آن دست یافته‌ایم جایگاه استان اردبیل در رسیدن به این موفقیت را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در سال 95 خرید گندم استان 602 هزار تن بوده که از این مقدار 522 تن آن خوراکی بوده و این در حالی است که نسبت به سال‌ های گذشته با پیشرفت آماری قابل توجهی روبرو هستیم .
وی سیمای استان اردبیل را کشاورزی و ظرفیت کشاورزی استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای موجود کشاورزی استان باید بهترین استفاده را انجام داد تا معیشت اقتصاد و درآمد استان که به شکل قابل توجهی در گروه رشد آن است تحقق یابد .
44 درصد از اراضی استان اردبیل دارای کاربری کشاورزی است و برغم اینکه 1.9 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد حدود 4/3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در این استان تولید می شود که این میزان چهار درصد کل تولیدات داخلی کشور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار