فعالیت 45 دارالقرآن دانش آموزی در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از فعالیت 45 دارالقرآن ویژه دانش آموزان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جعفر پاشایی در آئین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن کریم اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با بیش از 8 هزار مدرسه سه رویکرد مهم "آرامش خاطر دانش آموزان برای ارتقاء انگیزه تحصیل، تکریم معلمان برای ارتقاء انگیزه تدریس و افزایش مشارکت اولیا در فعالیت های مدرسه" را در دستور کار قرار داده است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانش آموزان توسط معلمان و با همکاری اولیا در مدرسه بعنوان جایگاه علم و ایمان برای ساختن انسان کامل و پویا در تلاش هستند، افزود: در تمامی اقدامات برگرفته از سند تحول بنیادین گام برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید بر داشتن پایه های فرهنگی و تربیتی پرمحتوا و غنی تاکید شده است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین نیز بر پایه همین ساحت ها یعنی دینی و اخلاقی تدوین شده است.
پاشایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تربیت قاریان در کشور امسال مورد توجه بوده و در صدر برنامه ها قرار دارد، گفت: در کنار این، توجه به نماز در برنامه ای بنام یاوران نماز با برگزاری دوره ای برای مدیران و معلمان اقدام شده و بیشتر فعالیت حوزه پرورشی در این راستا است.
وی اذعان داشت: در سه سال اخیر دارالقرآن ها تقویت شده به طوری که در حال حاضر 45 دارالقرآن فعال در نواحی 39 گانه استان داریم که مرکز تربیت دانش آموزان قرآنی در رشته های مختلف هستند.
پاشایی نهضت نمازخانه سازی مدارس را افتخاری ابتکاری و معنوی برای آموزش و پرورش استان عنوان کرده و اظهار داشت: در طول 90 روز تابستان 95 با هماهنگی مسئولین شهرها و مناطق 60 نمازخانه ی مدرسه ای به بهره برداری رسید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص برنامه اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان ابراز داشت: فعالیت ها در این خصوص با گسترش مراکز پذیرش با حداکثری جذب دانش آموز در این طرح همراه بود که در کشور رتبه برتر بودیم.
وی فهم، آگاهی و هدف مشترک را مهم ترین مشخصه برای تربیت جوانان افتخار آفرین در صدر نظام جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: اقداماتی که در حوزه پرسش مهر صورت گرفته ظرفیت و استعداد دانش آموزان را کاملا مدنظر قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار