قرآن،باید در جایگاه اول فعالیت ها قرار گیرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید این تفکر در جامعه ایجاد شود که چون مدارس و یا صدا و سيما فعالیت قرآنی دارند؛ دیگر نیازی به برنامه های خود جوش خانوادگی و فردی نیست.

کد مطلب: ۵۹۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از آذربایجان شرقی، مهدی فیض در آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن در محل تالار معلم تبریز با بیان این که قرآن در بین ما مسلمانان جایگاه والایی دارد، اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرآن جایگاه والایی در سطح حاکمیت و مدیریت کشوری پیدا کرده است.

وی افزود: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ، مردم به صورت خودجوش فعالیت های قرآنی را در مساجد، خانه ها و هیات های مذهبی داشتند و خیلی از مردمی که در آن زمان انقلاب کردند تربیت شده همین مکتب ها ی غیر رسمی بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر با تاکید بر این که قرآن باید در جایگاه اول برنامه ها قرار گیرد نه فعالیت های فوق برنامه ای، ادامه داد: امام علی (ع) در خطبه 31 نهج البلاغه خطاب به امام حسن (ع) می فرمایند که من آموزش تو را از قرآن آعاز کردم البته منظور ایشان یادگیری اعراب و تجوید نیست بلکه آموزش پیام اصلی قرآن و محتویات آن است.

وی افزود: فعالیت های قرآنی درون خانواده ثمر بخش هستند و آثار ناشی از این گونه تربیت در نوجوانان هویدا است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر خطاب به اولیای دانش آموزان افزود: قبل از این که فرزندانتان با اندیشه های انحرافی آشنا شوند آن ها را با آموزه های قرآن آشنا کنید، فعالیت های قرآنی باید منتهی به فهم قرآن شود و اگر این گونه باشد فرزندان را در مسیر اصلی تربیت هدایت کرده ایم.

فیض با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) تصریح کرد: همین که خانواده ها در خانه دغدغه قرآن داشته باشند و آن را فرزندان انتقال دهند تعلیم و تربیت در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی خطاب به نوجوانان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: انسان اهل کتاب وقتی در نزد خدا اعتبار دارد و ارزشمند است که اقامه کننده احکام دین خود در جامعه باشد و قرائت و حفظ قرآن به تنهایی نمی تواند کارساز باشد بلکه هر گونه فعالیت قرانی باید منجر به فهم احکام قرآن و جاری و ساری کردن آن در جامعه باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که کمال ایمان باید در کمال اخلاق نمود پیدا کند، تاکید کرد: برای هر کونه تغییر در جامعه باید از خودمان شروع کنیم و شما تربیت شدگان فرهنگ قرآنی نیز اگر بخواهید احکام قرآن را در جامعه اقامه کنید باید ابتدا از خود شروع کنید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار