تجلیل از دانش آموز حافظ کل قرآن کریم از منطقه9

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 9، ضمن تجلیل از زینب مردی حافظ کل قرآن کریم مدرسه شهید افشاریان، حافظان کوچک قرآن را باعث افتخار و مباهات اولیای خود و منطقه دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۶۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از دانش آموز حافظ کل قرآن کریم از منطقه9

سیدمحمد جدائی، معاون پرورشی و تربیت بدنی به همراه آروبندی، کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه، با زینب مردی، دانش آموز نابغه قرآنی مدرسه شهید افشاریان منطقه 9 دیدار و گفت‌وگو کردند.

سیدم حمد جدائی، در این دیدار با بیان اینکه حافظان کوچک باعث افتخار و مباهات اولیای خود و منطقه هستند، گفت: خوشا به حال اولیائی که استعدادهای فرزندشان را به سمت حفظ قرآن و آموزش تعالیم دین مبین اسلام سوق می‌دهند. افتخارات این حافظان عزیز که الگویی برای همسالان خود و حتی بزرگترها هستند، باید به آگاهی دیگر دانش آموزان برسد تا باعث تشویق و ترغیب آنان به قرائت قران و آشنایی با مفاهیم این کتاب روشنگر و انسان ساز شوند.

در حاشیه این برنامه زینب مردی نابغه قرآنی دانش آموز پایه چهارم ابتدایی مدرسه شهید افشاریان در گفت و گویی کوتاه با پانا گفت: از سال ۹۵ با گوش دادن نوار استاد پرهیزکار کم کم به سوی قرآن جذب شدم.

وی تا سال 98 موفق به حفظ 20 جز و از سال 98 تا 99 توفیق حفظ کل قرآن را کسب می‌کنند.

زینب مردی در خانواده ای مذهبی و قرآنی پرورش یافته که مشوق و هدایتگر وی در زمین حفظ قرآن بوده اند. پدر زینب نظامی و مادر ایشان فرهنگی منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران هستند.

زینب مردی در پاسخ به این سوال که اولین الگوی خود در حفظ قرآن چه شخصی بوده اظهار کرد: الگوی اصلی اش در حفظ قرآن برادر 14 ساله اش است که ایشان هم حافظ قرآن و ۱۴ ساله هستند.

حافظ 10 ساله قرآن که هم اکنون کلاس چهارم ابتدایی است در پاسخ به این سوال که ارتباط دوستانه اش با دوستان خود چطور است گفت: با دوستان زیادی ارتباط صمیمی دارد و این ارتباط به گونه ای است که دوستان وی، او را به عنوان الگویی برای خود می‌شناسند.

زینب معتقد است حفظ قرآن نه تنها باعث ایجاد خللی در تحصیل خود نشده، بلکه با برنامه ریزی منظم توانسته در تحصیل هم موفق باشد.

حافظ کوچک قرآن با بیان اینکه تثبیت محفوظات مهم تر و سخت تر از حفظ قرآن است گفت: هر شب با مرور محفوظاتون سعی در نگهداشت محفوظات خود دارد.

زینب با بیان اینکه دانش آموزان نباید تک بعدی باشند و این موضوع باعث ضرر نوجوانان می شود گفت: نه تنها در زمینه حفظ قرآن و تحصیل موفق است بلکه در زمینه فن آوری هم اطلاعات زیادی دارد و در بعضی از امور مدرسه به کادر اجرائی مدرسه و معلمان نیز کمک می کند.

وی در پایان یکی از بزرگترین آرزوهای خود را، گرایش دوستان و همسالان خود به سمت قرآن دانست که خود نیز در این زمینه به تشویق و ترغیب آنان می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار