نمایشگاه عفاف و حجاب دانش آموزی در تبریز گشایش یافت;

معرفت:دختران با حفظ گوهر درونی طراوت اسلامی را در جامعه حاکم می کنند

نمایشگاه حجاب و عفاف همزمان با نواخته شدن زنگ حجاب و عفاف به صورت پایلوت در مدرسه حجاب ناحیه دو تبریز گشایش یافت.

کد مطلب: ۵۹۲۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف در مدرسه حجاب ناحیه دو تبریز گفت: ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن با خیر و برکت الهی همراه بود به طوری که بسیاری از ارزش های والای اسلامی و انسانی جان دوباره پیدا کرد.

طیبه معرفت یکی از ارزش های زنده شده بعد از انقلاب را حجاب عنوان کرده و اظهار داشت: اگر از ظرفيت‌ها و امكانات موجود در جامعه و مدارس خوب استفاده شود، مي‌‌توان زنگ حجاب و عفاف را نه تنها در ايران بلكه در سراسر گيتي به صدا درآورد.

وي حجاب را نخستين و آخرين كمال انسان خواند و عنوان كرد: يكي از موضوعاتي كه بايد در مدارس به آن خوب پرداخته شود بحث نشاط و شادابي است اما بايد دقت كرد كه اين نشاط باعث شكستن حدود و شئون ديني و اسلامي نشود و موجب پرورش كمالات شود .

معرفت یادآور شد: اگر زن مسلمان خوب تربيت شود، حاصل اين كار زناني عفیفه و متدین و محجبه خواهد بود كه امروزه آن‌ها را در عرصه سياست‌‌گذاري و قانون‌گذاري مي‌بينيم.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش در امور بانوان استان تاکید کرد: دختران با مراقبت و محافظت بيشتر از گوهر وجودي خود به عصمت نزديك‌تر مي‌‌شوند .

وی اذعان داشت: با نگاه به تاریخ و مرور زندگی زنان فرهیخته این مهم به دست می آید که عظمت و بزرگي براي حضرت خديجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زينب (س) و حضرت معصومه(س) با دو امر حجاب و عفاف حاصل شده است .

گفتنی است این نمایشگاه تا پایان دهه فجر در محل مدرسه حجاب ناحیه دو دایر بوده و فرهنگیان و دانش اموزان دختر می توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار