رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر؛

تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی باعث افتخار همه ما است

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی گفت: موجب افتخار است که یک بانوی ایرانی اسکار را تحریم کرد،سینماگران ما مرزداران هویت و فرهنگ ما هستند و بگذارید عرض کنم در جهان امروز عباس کیارستمی و اصغر فرهادی که بخشی از این فرهنگ و تمدن را به جهان می‌برند و می گویند این است مرز اسلام ایرانی و فرهنگ ایرانی.

کد مطلب: ۵۹۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه فیلم فجر؛ با اشاره به تقدیر از شهدای آتش نشان و نیروی انتظامی گفت: من هم مثل شما تحت‌تأثیر بخش اول جشنواره هستم. در جشن بزرگ سینمای ایران، از کسانی که از ما محافظت می‌کنند تقدیر شد.

وی با قدردانی از سینماگران حاضر در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر اظهار کرد: از همه شما تشکر می کنم که حضور دارید. سپاس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرانی که با ما همراه هستند. جای سپاس دارد از دبیر جشنواره فیلم فجر که توانا و دانا این دوره را برگزار می‌کند. اگر امنیت و آرامش وجود دارد برای خون دل و خون‌جگرهایی است که می‌خورند تا این بوستان‌های زیبا را داشته باشیم. فیلمسازانی که با خون‌دل فیلم می‌سازند و سینمای ایران را با افتخار مطرح می‌کنند. امسال چهارمین سالی است که برای برگزاری جشنواره در خدمت شما هستم.

ایوبی در بخش دیگری از سخنان خود به روزهای ابتدایی فعالیت خود در سازمان سینمایی اشاره کردو افزود: روزهای اول بسیار سخت بود. چقدر شمس و مولانا خواندم تا شما را امیدوار کنم! اصناف چندین پاره بودند مخاطبان سینما زیر خط فقر قرار داشتند اما امروز با فهم متقابل شما، جشنواره امسال جشنواره سینمای امید است و سینمای امید تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امسال وقتی فیلم‌های شما فیلمسازان را دیدم، خستگی‌ام در رفت و خیالم راحت شد. عمرم را در کنار شما گذاشتم. او خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای صالحی‌امیری، این فیلم‌ها برای جوانان است که نشان دادند سینما ادامه دارد و در زیر چتر بزرگان سینما قرار گرفتند.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه به تشریح فیلم های جشنواره فجر اشاره کردو گفت: در فیلم‌های سینمایی امسال امید موج می‌زند و فیلم‌های اجتماعی زیاد است. جوانان فیلم‌های ساده و کم هزینه ساخته‌اند و همچنین درفیلم‌های دفاع مقدس، خواهران و مادران شهید را به تصویر کشیده‌اند. یقین دارم مردم از دیدن این فیلم‌ها لذت خواهند برد، همانطور که رهبر انقلاب پشتوانه ما در سینما بودند.ما باید قدر سینما را بدانیم چرا که سینما از جلوه‌های قدرت ما است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدام اخیر «ترانه علیدوستی» ادامه داد: موجب افتخار است که یک بانوی ایرانی اسکار را تحریم کرد .

ایوبی گفت: امروز از مرزداران تجلیل کردیم و بسیار کار خوبی است. سینماگران ما مرزداران هویت و فرهنگ ما هستند و بگذارید عرض کنم در جهان امروز عباس کیارستمی و اصغر فرهادی که بخشی از این فرهنگ و تمدن را به جهان می‌برند و می گویند این است مرز اسلام ایرانی و فرهنگ ایرانی. کشورهای منطقه نمی‌توانند این مرز را مشخص کند. افتخار می کنم که خادم کوچک شما هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار